شناسهٔ خبر: 67382 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توقیف 4 خودروی حامل دام زنده غیرمجاز در شاهرود

دام رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود از توقیف چهار خودروی حامل دام زنده غیرمجاز در شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از  فارس از شاهرود، علی نادمی‌ پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در بازرسی بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود با همکاری ماموران آگاهی در محور میامی‌ به شاهرود، چهار خودروی حمل دام زنده توقیف شد که شامل سه خودروی حامل دام سبک و یک خودروی حامل دام سنگین بود.

وی تصریح کرد: این خودروها از مبدأ شهرستان سبزوار فاقد گواهی حمل بهداشتی در حال حرکت بودند که برای اقدامات بعدی و تعیین تکلیف نهایی از سوی مراجع قضایی در محل قرنطینه میدان دام شهرستان شاهرود توقیف شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این تعداد دام سبک و سنگین توقیفی به ترتیب ۲۰۳ و سه رأس است، افزود: بر اساس بند (ب) قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب ۱۳۵۰ و ماده چهار آیین‌نامه کنترل بهداشتی و تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده، نقل و انتقال دام زنده در داخل کشور مستلزم اخذ گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

نادمی ادامه داد: هرگونه نقل و انتقال غیرمجاز به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور موجب به خطر افتادن صنعت و اقتصاد دامپروری منطقه و در نهایت تهدید علیه بهداشت عمومی‌جامعه می‌شود.

وی گفت: پس از بررسی پرونده مذکور توسط تعزیرات حکومتی شهرستان هر کدام از صاحبان دام سبک به مبلغ ۲ میلیون ریال و دام سنگین ۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

پلمب یک مرغ‌فروشی در شاهرود

‌رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود همچنین افزود: در بازدید ادواری بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود از سطح مراکز عرضه، یک واحد مرغ‌فروشی به علت قطعه‌بندی غیرمجاز و کشف اقلام تاریخ منقضی پلمب و متصدی یک واحد مرغ‌فروشی به مراجع قضایی معرفی شد.

نادمی از عموم شهروندان شاهرود تقاضا کرد تا از خرید فرآورده‌های خام دامی ‌فاقد بسته‌بندی خودداری و گوشت مرغ مورد مصرف خود را صرفا از مراکز عرضه مجاز سطح شهرستان که تحت نظارت بهداشتی این اداره بوده، تهیه کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید هنگام خرید به تاریخ انقضای درج شده بر روی بسته‌بندی مرغ کشتار شده دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق شماره تماس ۳۲۳۹۲۰۵۰ و ۳۲۳۹۲۰۹۶ واحد بازرسی بهداشتی دامپزشکی شاهرود یا به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان منعکس کنند.

پلمب یک واحد قصابی در شاهرود

‌رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود همچنین گفت: در پی بازدید بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان شاهرود از یک واحد قصابی، این واحد به دلیل کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت خارج از زنجیره بهداشتی کشتارگاه پلمب شد.

نادمی بیان کرد: همچنین یک واحد دیگر به علت تکرار تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید هرگونه فرآورده خام دامی ‌تازه و منجمد، دقت لازم را داشته باشند و از خرید گوشت قرمز بدون مهر بهداشتی و بر چسب مشخصات دامپزشکی جدا خودداری کرده و صرفا فرآورده‌های خام دامی ‌را از مراکز مجاز که دارای تائیدیه بهداشتی دامپزشکی هستند، تهیه کنند.

نظر شما