شناسهٔ خبر: 67375 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کسی که امین است متخلق به اخلاق پیامبر(ص) است/ در دفاع از حق و حقوق موقوفات باید شجاع بود

شیخ حسین انصاریان ک مدرس اخلاق و پژوهشگر دینی گفت: در دفاع از حق و حقوق موقوفات و حفظ آنان باید شجاع بود و همان طور که خداوند می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا» من دفاع گر هستم؛ پس مؤمن باید به خدا اعتماد و تکیه کند زیرا تکیه گاهی است که فرو ریختنی نیست.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مدرس اخلاق و پژوهشگر دینی، موقوفات را امانتی بسیار سنگین دانست و گفت: یک وقت بیت المال در دست ماست که امانت عام است اما موقوفات امانت بسیار خاص است، که یک ریال آن نباید بالا و پایین شود زیرا موقوفات متعلق به حضرت سیدالشهداء(ع)، حضرت صدیقه کبری(س)، قرآن و امام زمان(عج) است. واقف با چه نیت پاک و آرزویی، مال و اموال خود را وقف کرده است و خیانت در امانت موقوفات، در دنیا و آخرت برای انسان گران تمام می شود.

وی با بیان اینکه شیعه باید در کارهایش صادق و امانتدار باشد، تصریح کرد: کسی که امین است متخلق به اخلاق پیامبر است و شیعه چرا باید کسی را بالای سرداشته باشد که وی را زیر نظر داشته باشد زیرا فقط یک پاسبان باید داشته باشد و آن هم خداست.

وی با اشاره به آیه ۴۰ سوره مبارکه انفال اظهار داشت: « نِعْمَ الْمَوْلی‏ وَ نِعْمَ النَّصیر »یعنی تنها سرپرست و یار خوب ما پروردگار مهربان عالم است و تنها کسی که در زندگی ما همه چیز را با هم جور می کند، خداوند است و کس دیگری این هنر را ندارد.

حجت الاسلام انصایان تاکید کرد: در دفاع و حفظ این امانات باید شجاع بود و همان طور که خداوند در قرآن کریم می فرماید: « إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا » من دفاع گر هستم؛ پس مردم مومن باید به خدا اعتماد و تکیه کنند زیرا تکیه گاهی است که فرو ریختنی نیست.

این مدرس اخلاق و پژوهشگر دینی اضافه کرد : وقتی انسان یقین دارد که در آغوش رحمت خداست احساسی به گناه در وجودش نمی ماند و با شجاعت کار درست و صحیح را انجام می دهد.

وی با اشاره به واقعه کربلا و شهادت شیعیان خالص و ناب در روز عاشورا، تاکید کرد: ما شیعیان چنین الگوهای ارزشمند و گرانقدری داریم؛ که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درباره ایشان فرمودند: « لا أعلم أصحابنا » یعنی من بهتر از ایشان را خبر ندارم و هیچ زمانی ندیدم و رسول خدا (ص) نیز درباره ۷۲ تن فرمود: گذشتگان به اینان سبقت نداشتند آیندگان هم از اینان سبقت نخواهند داشت.

حجت الاسلام انصاریان در پایان سخنانش گفت: بنابراین باید از اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع) که اینگونه مورد وصف نبی مکرم اسلام(ص) و ابا عبدالله الحسین(ع) می باشند الگو بگیریم و مانند آنها زندگی کنیم.

نظر شما