شناسهٔ خبر: 67372 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آغاز بارش‌های پراکنده در برخی نواحی کشور/احتمال سیلاب در شمال شرق کشور

آغاز مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز‌های آینده به سبب افزایش سرعت وزش باد در پاره‌ای از نقاط پایتخت شاهد بروز پدیده گرد و غبار در مناطق جنوبی خواهیم بود، گفت:‌ با نفوذ هوای خنک، برخی نواحی کشور بارانی می‌شود.

به گزارش نماینده، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: طی امشب و فردا با نفوذ هوای خنک به عرض‌های بالاتر انتظار می‌رود در سواحل دریای خزر شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق، کاهش نسبی دمای هوا همراه با وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی باشیم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده دریای خزر مواج می‌شود، اظهار داشت: بارش‌های رگباری باران گاهی با رعد و برق و وزش باد از ساعات پایانی امروز و فردا در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها می‌شود.

وظیفه یادآور شد: در جنوب کشور به خصوص ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش‌ پراکنده باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در البرز و تهران، ادامه داد: با افزایش سرعت وزش باد در البرز و تهران طی روزهای آینده شاهد بروز پدیده گرد و غبار در این نواحی خواهیم بود.

وی افزود: از امشب با وزش باد در مرزهای شرقی کشور، پدیده گرد و غبار در مناطق واقع در این قسمت آغاز می‌شود که این روند تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز به خصوص در منطقه زابل ادامه خواهد داشت.

وظیفه تصریح کرد: فردا آسمان تهران  صاف و  به سبب افزایش سرعت وزش باد در پاره‌ای از نقاط این کلانشهر به خصوص بخش‌های جنوبی  بروز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست. همچنین تا پایان هفته جاری نوسانات دمایی در پایتخت قابل ملاحظه نخواهد بود.