شناسهٔ خبر: 67356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انصاری:

تاکنون حاشیه‌ای بین روابط دولت و مجلس ایجاد نشده است/ باید از اقبال مردم به روحانی خوشحال باشیم

انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با وجود اینکه اکثریت مجلس را اصولگرایان بر عهده دارند اما تاکنون حاشیه‌ای بین روابط دولت و مجلس ایجاد نشده است و امیدوارم که از این به بعد نیز این روابط ادامه داشته باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام انصاری در بازدید از خبرگزاری فارس، با تشکر از عملکرد دست‌‌اندرکاران خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خبرگزاری‌ها به طور گسترده در این مقطع تاریخی نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کنند که اگر در عرصه‌های مختلف پیشرو باشند می‌توانند در زمینه‌ پیشرفت و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی گام بردارند و اگر دچار آسیب شوند آثار منفی را به همراه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اصول خبری، صحت، دقت، امانت و در عین حال سرعت اشاره کرد و گفت: این امور نقش ویژه‌ای در کار خبری ایفا می‌کنند که در هر صورت می‌توانند نقش عمده‌ای را در انتقال مفاهیم ایفا کنند.

حجت‌الاسلام انصاری بیان اینکه انتظار از خبرگزاری‌های منتسب به نظام این است که با همان عظمت، شکوه انقلاب اسلامی و مکتب سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسائل نظام را مطرح کنند، تصریح کرد: به هرحال سلایق مختلف و جناح مختلف درون نظام هستند اما ذهنیتی که نسبت به اشخاص و افراد یه وجود می‌آید ممکن است درباره نسبت اعتقادات افراد در مسائل ارزشی پیش‌داوری شود کما اینکه در مصادیق ارزشی اختلاف نظر طبیعی است.

وی ادامه داد: یک حزب سیاسی و یا جناح سیاسی می‌تواند خبرگزاری وابسته خودش را داشته باشد و عقاید خودش را منتشر کند اما باید در کنار کار خبری در جهت نهادینه کردن اخلاق و ارزش‌های اسلامی گام برداشت چراکه در این زمینه دچار آسیب هستیم و گاهی با برجسته کردن یک خبر در یک مقطع زمانی جانب امانت داری حفظ  می‌شود اما نفس مطلب و تیتر و موقعیت زمانی انتشار خبر ممکن است نتیجه دیگر داشته باشد و تحریف و معنای دیگری را ایجاد کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اختلاف‌ها به شیوه‌ها و روش‌ها برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: باید برای اقبال مردم در انتخابات به یک روحانی از زوایای مختلف خوشحال باشیم چراکه با وجود تبلیغات سویی که از سوی دشمن ارائه می ‌شود مردم به یک روحانی اقبال کرده اند که این امر بسیار ارزشمند است و این بستر در جامعه وجود دارد بنابراین باید امید مردم حفظ شود هرچند این سخنان به این معنا نیست که تنها از دولت تعریف شود.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه استیضاح و انتقاد حق نمایندگان است، خاطرنشان کرد: اما باید ببینیم که تلقی از حجم انتقادات از دولت در بیرون چیست، بنابراین باید در این امر دقت شود تا اگر برداشت اشتباهی در رسانه‌ها وجود دارد باید روش‌هایی را اعمال کرد تا این امر تغییر یابد. چرا که اکنون بهترین ابزار در اختیار رسانه‌هاست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تشکر از برخورد مثبت و سازنده فارس، در امور مجلس و دولت تصریح‌ کرد: من از خبرگزاری فاری از اینکه سهم مثبت و سازنده‌ای در حوزه مجلس داشته است تشکر می‌کنم چرا که خبرها در این رسانه دقیق منعکس می‌‌شود و احساسم این است که این امر می‌تواند در روابط مثبت دولت و مجلس تأثیرگذار باشد.

وی افزود: با وجود اینکه اکثریت مجلس را اصولگرایان بر عهده دارند اما تاکنون حاشیه‌ای بین روابط دولت و مجلس ایجاد نشده است و امیدوارم که از این به بعد نیز این روابط ادامه داشته باشد.

سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل فارس نیز در ادامه این دیدار اظهارداشت: تلاش خبرگزاری فارس بر این امر استوار بوده است که از سیاست‌های کلان کشور حمایت کند که درباره دولت آقای روحانی نیز باید بگوییم نگاهمان این است که دولت منتخب مردم و مورد تأیید و تنفیذ مقام معظم رهبری است که وزرای مجلس نیز با حمایت نمایندگان مجلس رأی اعتماد گرفتند بنابراین با کلیت دولت سعی در همراهی و همفکری داریم که ممکن است انتقاداتی را به دولت داشته باشیم اما این امر به معنای رودررویی و مقابله با دولت نیست چرا که دولت فعلی خود نیز بر پذیرش انتقاد و اهمیت انتقادپذیری تأکید ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خبرگزاری فارس در جهت کاهش اختلافات در درون کشور تلاش می‌کند، تصریح کرد: سیاست خبرگزاری مبتنی بر تلاش برای تعامل هرچه بیشتر نهادهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به عملکرد خبرگزاری فارس در سطح داخل و خارج از کشور گفت: خبرگزاری فارس در عملکرد ۱۰ ساله خود توانسته است به یکی از رسانه‌های برتر و اثرگذار در منطقه و کشور برسد که به جرأت می‌توانیم بگوییم بر اساس شاخص‌های حرفه‌ای، میزان اثرگذاری بر مخاطب و میزان تولید خبر رتبه اول را در کشور داراست که روزانه ۲ تا ۳ میلیون بازدید کننده و نزدیک به ۲۰۰۰ خبر تولید می‌کند که بیشترین تولید محتوا به زبان فارسی در فضای مجازی است.

مدیرعامل فارس با اشاره به نمایندگی‌های بومی خود در سطح خارج از کشور تصریح‌کرد: خبرگزاری فارس برای رسانه‌های خارجی به عنوان یک منبع شناخته شده مطرح است چرا که رسانه علاوه بر وظیفه انتقال خبر باید وظیفه فرهنگ‌سازی را نیز بر عهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه خبرگزاری به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: در نظر داریم زبان اردو را هم در دستور کار خود قرار دهیم و اخیراً دانشکده خبرگزاری فارس، در مقطع کاردانی و کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرده است که برنامه‌ریزی‌هایی برای مقطع کارشناسی ارشد در نظر گرفته‌ایم.

 

نظر شما