شناسهٔ خبر: 67351 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمدجوادلاریجانی گفت:

دستگاه قضایی پاسخ کاملی به ادعاهای بان کی مون داده است

جوادلاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: گزارش بان کی مون بر اساس تحقیق و واقعیت نیست و دستگاه قضایی با کمک نهادهای مربوطه گزارش کاملی را در پاسخ به ادعاهای وی ارایه داده است.

به گزارش نماینده، محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره گزارش سالانه بان‌کی‌مون در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، اظهار کرد: ما اشکالات این گزارش را در بیش از ۵۰ صفحه به صورت مفصل و به شکل حقوقی، فنی و حرفه‌ای برای دبیرکل سازمان ملل فرستاده‌ایم.

وی با بیان این که سفیر ما در سازمان ملل اشکالات این گزارش را به دستیار دبیر کل ارایه داده است، ادامه داد: متاسفانه این گزارش ها بر اساس تحقیق و واقعیت نیست.

لاریجانی با اشاره به این که گزارش بان کی مون دارای اشکالات بسیار روشنی است، گفت: وی مدعی شده که چرا توهین به اسلام و مقدسات شیعه مبنای برخورد قضایی در کشور ماست. جدا از مساله دیانت مردم، قانون ما این موضوع را اجبار کرده است و مسئولان کشور باید بر اساس قانون با این تخلف برخورد کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: در بخشی دیگر از این گزارش، بان کی مون ادعا کرده که اعدام‌ها در ایران به شکل مخفیانه اجرا می شود که این مطلب صدرصد دروغ است و اگر قرار باشد حکم اعدامی در ایران صادر یا اجرا شود، قبل و بعد از اجرای حکم، موضوع در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: بان کی مون در گزارش خود، افرادی را به اسم مدافعان حقوق بشر نام برده است که این افراد با منافقین یا گروه های تروریستی همکاری داشته اند؛ بنابراین وجود این اشکالات واضح در این گزارش، حیثیت دبیرکل را زیر سوال برده است.

وی با یادآوری اینکه گزارش بان کی مون بسیار نابجا و نادرست منتشر شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با کمک نهادهای مربوطه گزارش کاملی در پاسخ به این گزارش ارایه داده است و بیانیه ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در این زمینه صادر شد.

لاریجانی تاکید کرد: ما برخورد حرفه‌ای و کاملا کارشناسانه‌ای را با این تخلف خواهیم کرد.

نظر شما