شناسهٔ خبر: 67313 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تصمیم جدید بنزینی دولت

با تصمیم شورای عالی اقتصادی و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، تهاتر نفت خام صادراتی ایران با بنزین سوپر و گازوئیل، بر اساس مجوزهای قانونی قبلی در دولت تدبیر و امید آزاد شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، بر اساس برآوردهای وزارت نفت باید در سال جاری به طور متوسط روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شد اما با وجود رشد مصرف این فرآورده نفتی حجم واردات به نصف کاهش یافته است.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه کمتر از پنج میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود یکی از دلایل کاهش حجم واردات بنزین را افزایش ظرفیت تولید این فرآورده استراتژیک در پالایشگاه‌های نفت اعلام کرد.

همزمان با کاهش حجم واردات بنزین، با تصمیم شورای عالی اقتصادی و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، تهاتر نفت خام صادراتی ایران با بنزین سوپر و گازوئیل، بر اساس مجوزهای قانونی قبلی در دولت تدبیر و امید آزاد شد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی کوتاه اعلام کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، اقدام وزارت نفت در واردات بنزین سوپر و نفت و گاز از خارج کشور از طریق تهاتر، بر اساس مجوزهای قانونی قبلی تایید شد.

از این رو شورای عالی اقتصاد با تایید منابع و مبالغ مربوط به تهاتر فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۲ هدف از این اقدام را تامین کمبود فرآورده‌های نفتی مورد نیاز در کشور اعلام کرده است.

براساس این مصوبه، اقدام وزارت نفت در واردات بنزین سوپر و گازوئیل از خارج کشور از طریق تهاتر، بر اساس مجوزهای قانونی قبلی تایید شده است.

در همین حال خرداد ماه سال جاری هیات دولت با صدور مصوبه ای خطاب به وزارت نفت خواستار واردات بنزین صرفا با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا شده و برهمین اساس، هرگونه واردات بنزین با استاندارد یورو دو در قراردادهای جدید ممنوع اعلام شده است.
 
مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش نفتی اخیرا با تاکید بر راه اندازی سه طرح جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین، تاکید کرده اند: با بهره برداری از طرح‌های جدید پالایشگاهی و به ویژه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس امکان توقف واردات و تامین نیازهای بنزینی در داخل کشور فراهم می‌شود.

نظر شما