شناسهٔ خبر: 67308 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برگزاری دو رزمایش بزرگ در دهکده مقاومت و بوستان ولایت

جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران گفت: دو عملیات بیت المقدس و رمضان تحت عنوان رزمایش در دهکده مقاومت و بوستان ولایت اجرا خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ امروز ظهر در نشست خبری که در این فرماندهی به منظور تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه های یاد یاران گفت: نمایشگاه یاد یاران در ۸۰ مرکز در نواحی مختلف تهران بزرگ برپا می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ها از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه تهران همچون بوستان ملت، لاله، ولایت، پلیس و بازار تهران برپا می شود، افزود: ۴۶ مرکز از این نمایشگاه ها مربوط به نواحی مقاومت، ۳۱ مرکز مربوط به بسیج وزارتخانه ها و به منظور تبیین کشیدن نقش سازمان های دولتی در دفاع مقدس و دو مرکز ویژه بسیج کارگری و تبیین نقش آنان در دفاع مقدس خواهد بود.

ذوالقدر با اشاره به استقبال دانش آموزان از نمایشگاه های دفاع مقدس گفت: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس امسال برای نخستین بار در ۵۰ درصد از مدارس دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان حضور یافته و خاطرات پیرامون جنگ و دفاع مقدس را برای آنان بازگو خواهند کرد.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با اشاره به رزمایش های زنده تصریح کرد: دو عملیات بیت المقدس و رمضان تحت عنوان رزمایش در دهکده مقاومت و بوستان ولایت اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تهران با اشاره به ۴ محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مقاومت، ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی رزمندگان در دفاع مقدس و هم در زندگی شخصی، سبک مدیریت جهادی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و چگونگی مقابله با جنگ نرم و مخالفت با استکبار جهانی از محورهای اصلی است که در تمام ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

سردار ذوالقدر درباره اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: انتقال تجربیات رزمندگان از دوران دفاع مقدس به نسل جوان، آشنایی با سبک زندگی رزمندگان، کاهش فاصله نسل های دفاع مقدس و نسل حاضر، بالابردن دانش و بینش مخاطبان از دوران دفاع مقدس، بالا بردن روحیه ملی و افتخارآفرینی و تقویت انگیزه دفاعی در میان جوانان و تبیین نقش رهبری در دوران دفاع مقدس و همچنین معرفی الگوها و حماسه سازان دوران دفاع مقدس از مهمترین اهداف برنامه های هفته دفاع مقدس در تهران بزرگ است.

وی همچنین گفت: گروهی از رزمندگان به صورت کاروان در هفت شب و هفت مرکز از نقاط مختلف تهران به اجرای برنامه های فرهنگی از جمله تئاتر، خاطره گویی، مسابقه خواهند پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه هر یک از پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد هر شب برنامه ویژه ای را برای نمازگزاران اجرا خواهند کرد، ادامه داد: ۹۲ یادواره شهدای زن و مرد دفاع مقدس در تهران اجرا می شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تهران با بیان اینکه بسیجیان در نماز جمعه تهران حضوری سازمان یافته خواهند داشت، اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس نیز ویزیت تمام مراجعه‌کنندگان و عموم مردم به درمانگاه هایی که متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، به صورت رایگان انجام می‌شود.

ذوالقدر همچنین افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید نیز زنگ مقاومت در تمام مدارس تهران نواخته خواهد شد و همچنین مبلغانی به منظور تشریح دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در این مدارس حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با ایشان از مهمترین برنامه‌های ما است، گفت: ان شاءالله موزه دائمی دفاع مقدس در دهکده مقاومت در آینده ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ همچنین با اشاره به ورود هفت شهید از مرز شلمچه به کشور در روزهای اخیر گفت: ان شاءالله در آینده ای نزدیک و در هفته دفاع مقدس مراسم تشییع و دفن یکی از آن شهدا از میدان پاستور تا میدان حر برگزار خواهد شد.

نظر شما