شناسهٔ خبر: 67024 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد

ضرورت دارد قبل از آنکه پهنای باند و زیرساخت‎های اینترنتی را توسعه دهیم به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات باشیم

طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی ابراز نگرانی کرد و گفت: یک گله از دولت تدبیر و امید داریم و این گله این است که نسبت به تشکیل جلسات منظم در این شورا اهتمام شود.

به گزارش نماینده، حجت‎الاسلام سید علی طاهری صبح امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: رئیس‎جمهور در راس شورای عالی فضای مجازی قرار دارد بنابراین انتظار جدی این است با توجه به اینکه فضای مجازی روز به روز با ابزارهای نوین وارد دنیا و کشور می‎شود باید نسبت به بررسی فرصت‎ها و آسیب‎های آن در شورای مذکور جلسات منظم تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به تصمیمات شورای عالی فضای مجازی احترام بگذارند و به آن عمل کنند، ادامه داد: توسعه زیرساخت‎ها در کشور ضروری است، نگرانی که وجود دارد این است که پیوست فرهنگی آن درست نشده، آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است این است که باید شبکه ملی اطلاعات و فناوری هر چه سریع‌تر توسعه پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: هنوز وزارت ارتباطات در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و فناوری وعده آینده می‎دهد بنابراین ضرورت دارد قبل از آنکه پهنای باند و زیرساخت‎های اینترنتی را توسعه دهیم به فکر توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات باشیم که یک شبکه سالم است.

طاهری با تاکید بر اینکه پیوست فرهنگی فضای مجازی باید سریع‌تر تعریف شود، یادآور شد: اگر دولت در این راستا اهتمام بیشتری نشان دهد شاهد فعالیت این شبکه در کشور خواهیم بود.

وی در خصوص اینکه ماهواره فرصت است یا تهدید، اظهار کرد: استفاده از ماهواره و سایر فناوری‎های روز تا زمانی که پیوست فرهنگی نداشته باشد توسعه آن آسیب‎های زیادی را در پی‌خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص فیلترینگ گفت: از لحاظ قانونی یک کمیته فیلترینگ در کشور وجود دارد که دستگاه‎های مختلف دولتی و قضایی در آن عضو هستند بنابراین وقتی چنین کمیته‎ای مسئولیت فیلترینگ را بر عهده دارد هر نظریه‎ای خارج از این کمیته به عنوان یک اظهار نظر شخصی است که نمی‎توان به آن استناد کرد.

طاهری با تاکید بر اینکه همه باید پایبند به قانون باشند، گفت: آن‌هایی که عضو کمیته هستند اگر هر حرفی دارند باید در کمیته مطرح کرده و هر آنچه در آنجا تصویب شد به آن پایبند باشند.

وی در خصوص روند نظام جامع رسانه اظهار کرد: کار این طرح در کمیسیون فرهنگی در بخش کارگروه تخصصی به اتمام رسیده است که بعد از آن باید در کمیسیون مطرح شود اما به دلیل آنکه اخیرا کمیسیون درگیر موضوعات جمعیت، صدا و سیما، امر به معروف و نهی از منکر بوده تلاش داریم تا این مهم با جدیت پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جامع رسانه مراحل پایانی خود را می‎گذراند، یادآور شد: این طرح با نظر دستگاه‎های مربوطه، صنوف رسانه‎ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده شده است و اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه‎ای تنظیم کرده که پیشنهاد ما این است که این لایحه در قالب طرح مذکور لحاظ شود.

 

نظر شما