شناسهٔ خبر: 66972 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

والیبال ایران دوباره در گروه فرانسه افتاد

براساس قرعه کشی مرحله سوم رقابت های قهرمانی والیبال جهان در لهستان ، ایران با آلمان و فرانسه هم‌گروه شد.تیم ایران چهارشنبه با آلمان و پنج شنبه با فرانسه مصاف میدهد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، در این مراسم که توسط آلکساندار بوریچیچ؛ رئیس کمیته کنترل مسابقات شامگاه یکشنبه، با پایان یافتن دیدارهای مرحله دوم در سالن اطلس شهر غوچ برگزار شد ، شش تیم حاضر در این مرحله به قید قرعه در دو گروه قرار گرفتند؛ ابتدا تیم های برزیل و فرانسه به عنوان سرگروه های مرحله دوم، در دو گروه مختلف قرار گرفتند و قرعه کشی برای تقسیم چهار تیم دیگر انجام گرفت.

 


بر اساس قرعه کشی، مرحله نهایی رقابت های قهرمانی والیبال جهان به صورت زیر انجام خواهد شد:

 


گروه G : فرانسه، آلمان و ایران

 


گروه H : برزیل، لهستان و روسیه

 


در مراسم قرعه‌کشی، ابتدا استفان آنتیگا، سرمربی لهستان به نمایندگی از میزبان یک گوی را از گلدان بیرون آورد که قرار بود همگروه برزیل را مشخص کند. گوی که باز شد، نام لهستان بر آن ثبت شده بود.

 


سپس نوبت به امیر خوش خبر؛ سرپرست ایران رسید تا گوی همگروه فرانسه را بیرون آورد. بر گوی نام آلمان ثبت شده بود.

 


پس از آن لروان تیلی؛ سرمربی فرانسه نیز همگروه دیگر برزیل - لهستان را باید از دو گوی باقی مانده بیرون می آورد. وی گویی که نام روسیه بر ان حک شده بود را بیرون کشید.

 


به این ترتیب؛ برزیل - روسیه و لهستان در یک گروه قرار گرفتند و ایران بدون که اینکه نامش از گوی ها بیرون بیاید، به عنوان هم‌‌گروه فرانسه و آلمان انتخاب شد.  

 


در پایان، گوی آخر که نام ایران بر آن حک شده بود، باز شده و به حضار نشان داده شد تا همه چیز به صورت شفاف برگزار شده باشد.


دور آخر مرحله دوم گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان روز یکشنبه برگزار و چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله سوم گروهی مشخص شد.

 


در رقابت‌های گروه اول لهستان میزبان رقابت‌ها با نتیجه سه بر دو فرانسه را شکست داد. ایران نیز با نتیجه سه بر یک از سد صربستان گذشت. ایران ست‌های اول، سوم و چهارم را از آن خود کرد. استرالیا با نتیجه سه بر یک در برابر ایتالیا شکست خورد و در نهایت آمریکا نیز که در صورت پیروزی مقابل آرژانتین به مرحله بعدی صعود می‌کرد در پایان با نتیجه سه بر دو بازی را به حریف واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

 


بدین ترتیب تیم‌های فرانسه، ‌لهستان و ایران به ترتیب با ۱۷، ۱۶ و ۱۵ امتیاز به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کردند.

 


در گروه دوم نیز آلمان با نتیجه سه بر صفر از سد کانادا گذشت. کوبا با نتیجه سه بر دو بازی را به چین واگذار کرد. برزیل نیز با نتیجه سه بر یک روسیه را شکست داد و فنلاند سه بر صفر از سد بلغارستان گذشت. بدین ترتیب در این گروه نیز تیم‌های برزیل، روسیه و آلمان به ترتیب با ۲۱، ۱۷ و ۱۵ امتیاز به عنوان سه تیم نخست این گروه به مرحله سوم صعود کردند.

 


در مرحله سوم این رقابت‌ها نیز دو گروه سه تیمی به مصاف هم خواهند رفت که بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته، ‌ایران با تیم‌های آلمان و فرانسه رقابت‌ خواهد کرد و در گروه دیگر نیز تیم‌های برزیل، روسیه و لهستان به مصاف هم خواهند رفت.

 


بازی‌های این مرحله طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

 


از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود خواهند کرد و تیم‌های سوم هر گروه برای کسب مقام پنجمی به مصاف هم می‌روند.

 


* برنامه بازی‌های این مرحله به شرح زیر است:   

 


سه‌‌شنبه، ۲۵ شهریور ساعت ۲۱:۵۵   آلمان - فرانسه   برزیل - لهستان   

 


چهارشنبه، ۲۶ شهریور ساعت ۲۱:۵۵   ایران - آلمان   برزیل - روسیه   

 


پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ساعت ۲۱:۵۵   ایران - فرانسه   لهستان - روسیه

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۶احمد رضا 0 0

    ایرا ن قهرمان
                                

نظر شما