شناسهٔ خبر: 66949 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بادامچیان: آینده‌سازی در نظم جدید جهانی در دستورکار موتلفه قرار گیرد

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه موتلفه در نظم جدید جهانی آینده نگری و آینده سازی جهانی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: افول قدرت نظامی و سلطه سیاسی غرب در جهان، منطقه و ایران باید بررسی شود.

به گزارشنماینده، اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استان‌های این حزب اظهار داشت: موتلفه اسلامی که در آغاز افتخار استراتژی نصرت ولی فقیه را داشته است، در این راهبرد مهم و جهانی لازم است، نقش ویژه ای ایفا کند و در پیچ تند تاریخی فعلی و در مسیر تحقق شعار نه غربی نه شرقی، آینده نگری و آینده سازی جهانی را در دستور کار خود قرار دهد و در این امر گامی بلند بردارد.

وی تصریح کرد: نگاه کلان به جامعه با تعریف صحیح و کامل آن به مسائل جهانی، منطقه ای، داخلی و دقت در صحت نگاه، تحلیل و محاسبات که دچار محاسبات و تحلیل غلط نشویم، از نکات مهم در این زمینه است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع بصیرت در جامعه بر ضرورت توجه به معرفت و بصیرت نسبت به جایگاه، موقعیت و ایستگاه کشور در وضع کنونی و نیز بصیرت نسبت به جایگاه و موقعیت در نظم جدید جهانی تأکید کرد و ادامه داد: باید چگونگی تغییر و تبدیل نظم مستقر کنونی به موقعیت متزلزل و در حال سقوط را بفهمیم.

بادامچیان تصریح کرد: شناخت همه ابعاد نظم قبلی که در حال تغییر و تبدیل است و علل و عوامل آن بویژه در پایه‌های فکری و ارزشی و پایه‌های عملی، سیاسی و نظامی از دیگر نکات قابل توجه در این عرصه است.

وی با اشاره به روش فریبکارانه و تهاجمی غرب گفت: تهاجم به فرهنگ و استقلال کشورها و ملت‌ها و استفاده از ارزش‌هایی مانند حقوق بشر، آزادی و دفاع از ملت‌ها و ایجاد تمدن و خوشبختی برای انسان‌ها در سایه فرهنگ و نظم غربی از جمله این روش‌ها هستند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ضرورت شناخت علل و عوامل و چگونگی تاثیرگذاری بر نسل‌های تحصیل کرده و چهره‌های سیاسی و فرهنگی در کشورهای دیگر و تبدیل آنها به عنوان ابزارهای سلطه نظم غربی را را مطرح کرده و گفت: شناخت روش‌ها، راهکارها و راهبردهای نظم سلطه گر غربی در اعمال فشارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، ترور شخصیت‌ها و ایجاد شبکه‌های تشکیلاتی مخفی و علنی باید مورد توجه قرار گیرد.

بادامچیان افزود: شناخت بحران‌های رو به افزایش نظم سلطه ای غرب در امور اخلاقی، معنوی، اقتصادی، اجتماعی، بحران فرهنگی، بحران خانواده، بحران روابط همسری و بحران در مسئله بانوان به عنوان نیمی از جمعیت انسانی جهان، رواج منکرات و اثرات بشدت منفی آنها از دیگر مسائل مربوط به سلطه‌ای غرب است.

**افول قدرت نظامی و سلطه سیاسی غرب در جهان، منطقه و ایران باید بررسی شود

وی با اشاره به بازگشت جامعه انسانی غرب به سوی مذهب و معنویات و توجه به اسلام و انتخاب‌های مستقل در نوع برداشت‌های مذهبی، که اکثر مغایر با فضای تبلیغی غرب علیه دین است، ضرورت تحلیل چگونگی آینده این بازگشت و مقابله سلطه گران با انواع ترفندها را مورد تایید قرار داد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت بررسی چگونگی بروز تعارض‌های فکری و عملی در غرب و کشورهای دیگر با شعارهای فریبنده غربی و برخوردهای آرام وخشن با آنها ادامه داد: افول قدرت نظامی و سلطه سیاسی غرب در جهان، منطقه و ایران و شکست تهاجمات نظامی در سال‌های اخیر، نقش استراتژی اسلام در ترسیم پیروزی خون بر شمشیر و حضور میلیونی مردم معتقد و متعهد به وضوح دیده می‌شود که چگونگی این شکست‌ها باید بررسی شوند.

بادامچیان بررسی علل اسلام سازی‌های غربی، اعم از اسلام لیبرالی، اسلام محافظه کار به اسلام‌های خشن تقابلی، اسلام‌های چپ و سوسیالیستی و امثال آنها، اسلام طالبان، داعش، گروه‌های تکفیری و القاعده از دیگر موضوعات مهمی دانست که در این عرصه باید بررسی شوند.

وی گفت: تاثیر تاسیس نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولی فقیه عادل بر همه تحولات و تغییرات و چگونگی افزایش دهی به این تاثیرگذاری و تاثیر جریان‌های انتقاضه اسلامی و مقاومت اسلامی از جمله جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و اکنون ۵۰ روزه غزه در این تغییر نظم جهانی بسیار مهم هستند.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تاثیر چند قطبی قدرت در جهان و آینده هر کدام از این قطب‌ها مانند چین، هند، ژاپن، روسیه، مالزی، ترکیه و بیش از همه ایران و تعریف آمادگی و وظیفه همه ما در ایجاد این آمادگی برای نظم جدید جهانی و تعریف نقش‌های اساسی، فرعی، مستقیم و غیر مستقیم برای ایران و حزب در محدوده خودش باید مورد بررسی قرارگیرد.

بادامچیان به آشنایی با ظرفیت‌ها و استعدادها و توانایی‌های ایران و سایر کشورهای هم جهت با این حرکت نظم جدید، چگونگی استفاده صحیح از هرکدام و از مجموعه آنها و همچنین وظایف حزب موتلفه اسلامی در این نظم جدید جهانی و در موضوعات علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ، افزایش اقتدار ملی و خنثی کردن توطئه‌ها و ترفندها و ایجاد باور عمیق اشاره کرد.

وی به بیان وظایف دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت و دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی نیز گزارشی از وضعیت انتخاباتی استان‌های خود ارائه دادند.

نظر شما