شناسهٔ خبر: 66455 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضایی: هدف از اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که هدف ازتصمیمات اتخاذ شده برای اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور است، ابراز امیدواری کرد که در این فرآیند فارس به‌عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار، نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، محسن رضایی در جلسه کارگاه آموزشی، تخصصی، علمی اقتصاد مقاومتی که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: توسعه کارآفرینی و مشارکت اقشار مختلف جامعه، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، اقتصاد دانش بنیان و نوآوری، خودکفایی، اصلاح نظام مالی و صادرات و نفت و گاز از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که هر کدام از این شاخص‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در عرصه اقتصاد و تولید ایجاد کند، لزوم هدف‌مند شدن حرکت صنعتی در فارس را یادآور و متذکر شد: استان فارس می‌تواند با راه‌اندازی بورس کشاورزی، به بورس منطقه‌ای حتی برای کشورهای خلیج فارس تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: صنعت جزیره‌ای که با کشاورزی، تجارت و توریسم ارتباط نداشته باشد، تاثیرگذار نخواهد بود.

رضایی با بیان این‌که هدف ازتصمیمات اتخاذ شده برای اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور است، ابراز امیدواری کرد که در این فرآیند فارس به‌عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار، نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که توریسم سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان نیز از حوزه‌های مهم اقتصادی است که پرداختن به آن می‌تواند موجب تحول اقتصادی فارس شود، داشتن برنامه‌ای ویژه برای توسعه روستایی، یافتن راهی مطلوب جهت بالا بردن درآمد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها را از ضرورت‌ها برشمرد.

نظر شما