شناسهٔ خبر: 66401 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

معرفی مدیران متخلف مدارس به مراجع قضایی

رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام این خبر که سال گذشته با 47 هزار سرویس غیر مجاز مدرسه برخورد شد، گفت: مدیران مدارسی که اقدام به استفاده از سرویس های غیر مجاز کنند در صورت بروز حادثه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش نماینده، سردار محسن مهرایی در گفت‌وگو با دفاع پرس گفت: به دلیل اهمیت موضوع ساماندهی سرویس مدارس کار آموزش افراد مورد نظر پس از ماه مبارک رمضان آغاز شد و بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی تست سلامت از رانندگان متقاضی سرویس مدارس در حال انجام است.

وی ادامه داد: در تست سلامت صورت گرفته نداشتن بیماری مسری، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها مد نظر قرار می گیرد، لذا ضروری است که هر یک از رانندگان کارت سلامت دریافت کنند و باید مدیران مدارس در هنگام به کارگیری آنان به داشتن یا نداشتن این کارت توجه کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تست سلامت موضوعی است که هر ساله باید تکرار شود و پلیس با جدیت به آن توجه دارد.

مهرایی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه، آن دسته از خودروهای شخصی که توانسته اند کارت سلامت، معاینه فنی و دیگر استانداردهای مدنظر سرویس مدارس را کسب کنند و از نظر حقوقی تحت نظر سازمان تاکسی‌رانی قرار گیرند، می توانند به مدارس خدمات لازم را ارئه دهند.

رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه سرویس های مدارس باید برگه معاینه فنی به روز داشته باشند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به تدابیر اتخاذ شده در سال گذشته هیچ گونه حادثه ای در حوزه سرویس مدارس مجاز گزارش نشد این در شرایطی است که در همین بازه زمانی پلیس با ۴۷ هزار سرویس غیر مجاز مدرسه در سراسر کشور برخورد قانونی و لازم را داشت.

وی از خانواده ها خواست در صورتی که مدارس به آنان سرویس پیشنهاد دادند به صورت مطالبه گرانه از مدیران مدرسه کارت سلامت و دیگر تاییدیه ها را درخواست کنند تا برای کودکانشان مشکلی ایجاد نشود.

مهرایی در ادامه به الزامی بودن استفاده مدارس از سروریس های مجاز اشاره و تصریح کرد: در صورتی که مدیران مدارس از سرویس‌های غیر مجاز استفاده کنند و حادثه ای برای آن سرویس ایجاد شود در گزارش پلیس، مدیر مدرسه به عنوان یکی از مقصرین معرفی خواهد شد و وی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی در پایان گفت: مدارس باید تدابیر لازم را جهت جایگزینی سرویس ها در نظر بگیرند تا در صورتی که یک سرویس روزی قادر به خدمت رسانی نباشد سرویس مجاز دیگر جایگزین شده و اقدام به جا به جایی کودکان کند.

نظر شما