شناسهٔ خبر: 66399 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نقوی‌حسینی:

تحریم‌های اخیر ثابت کرد آمریکا تنها مانع توافق هسته‌ای است

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های اخیر مانعی برای توافق نهایی ایران با ۱+۵ است و تمام موانع توافق هسته‌ای دولت زیاده‌خواه آمریکاست.

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره وضع تحریم‌های جدید از جانب آمریکا علیه ایران، گفت: با وضع تحریم‌های جدید ما نسبت به آمریکا بی‌اعتمادتر شدیم و این بی‌اعتمادی نشان می‌دهد بعد از توافق نهایی نیز باید منتظر زیر پا گذاشتن این توافق و وضع تحریم‌های جدید از جانب آمریکا باشیم و هیچ قیدی وجود ندارد که آمریکا بر سر حرف خود باقی بماند.

وی افزود: همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده به‌دنبال توافق نهایی بوده و هست و تلاش می‌کند این توافقات حاصل شود، اما موانعی بر سر راه توافق وجود دارد که همه این موانع منتهی به کارشکنی‌ آمریکایی‌ها است.

نقوی‌حسینی در خصوص کارشکنی آمریکایی‌ها و چالش‌های پیش روی توافق نهایی، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مطابق توافق ژنو عمل نمی‌کنند؛ این یک چالش عمیق است، چرا که آمریکا توافق را زیر پا گذاشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از طرفی آمریکا زیاده‌خواه است و این مسئله سبب اختلاف نظر ما و ۱+۵ می‌شود. آمریکایی‌ها می‌خواهند موضوعات غیرهسته‌ای را دنبال کنند و قطعاً با حل مسئله هسته‌ای مخالفند.

نقوی‌حسینی تآکید کرد: مهمترین چالش ما در مذاکرات، این سه مانع است که آمریکایی‌ها ایجاد کردند. آمریکا عضوی از ۱+۵ است و کشورهای عضو باید نحوه تصمیم‌گیری خود را تغییر دهند و مشکل خود را با آمریکا حل کنند.

نظر شما