شناسهٔ خبر: 66223 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه های مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس در روزهای پنج شنبه همچنان به قوت خود باقی است؛ در برخی دبستان‌ها، پنج‌شنبه‌ها طرح یک روز بانشاط اجرا می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، علی اصغر فانی افزود: فقط  در برخی مدارس ا بتدایی که طرح یک روز بانشاط در روزهای پنج‌شنبه اجرا می‌شود، ثبت نام و حضور دانش‌آموزان اختیاری است؛ ‌ این طرح به طور آزمایشی در دو هزار مدرسه ابتدایی کشور اجرا می شود.  

واریز سرانه مدارس، پیش از مهر

وی با اشاره به اختصاص ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار سرانه مدارس در بودجه سال ۹۳ تصریح کرد: نیمی از سرانه پیش بینی شده، به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان، پیش از آغاز سال تحصیلی  به  حساب  مدارس واریز می شود.

فانی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی سرانه مدارس شبانه روزی در بودجه سال  ۹۳ گفت : در طرح روستا‌مرکزی که هزینه های سرویس دانش آموزان را با مشارکت مردم پرداخت می کنیم،  سرانه آن با اقدام  دولت  و  مجلس دو برابر شده است.

پیگیری رتبه‌بندی فرهنگیان و اولویت استخدام

فانی  با  بیان  این که  آموزش و  پرورش به عنوان نهادی که در همه نقاط کشور حضوری فعال دارد  و  به  لحاظ  کمیت بزرگترین دستگاه اجرایی در کشور است افزود : تصمیم دولت بر این است  که هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه از ایران اسلامی از نعمت تحصیل محروم نماند.

وی درخصوص استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش هم گفت: وزارت به دنبال قائل شدن اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش است  و  دلیل آن این است که فرزند  یک خانواده  فرهنگی با فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش آشناتر است و حضورشان  در مدارس می تواند موجب ارتقای کیفیت کاری شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت : ما به دنبال اجرای طرح رتبه بندی معلمین  با هدف ایجاد انگیزه و توانمندی،  مهارت و شایستگی های فرهنگیان است.

دانشگاه فرهنگیان،  پذیرش منطقه‌ای

فانی افزود : نخستین بار در کنکور سراسری پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان بر اساس بوم و منطقه انجام شد و با فارغ التحصیل  شدن  دانشجویان این دانشگاه ها بعد از ۴ سال مشکل توزیع  نیروی انسانی آموزش  و  پرورش  برطرف خواهد شد.


۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود


وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه امسال این وزارتخانه ۲۱ هزار میلیارد تومان است که ۹۹ درصد این بودجه صرف پرداخت حقوق می شود و  فقط یک درصد  آن به کیفیت بخشی اختصاص می یابد.


فانی در کاشمر افزود: با توجه به این که سهم  ۱۲میلیون و  ۵۰۰هزار دانش آموز کشور که در  ۱۰۵هزار مدرسه تحصیل می کنند  فقط ۲۱۰ میلیارد تومان است اگر منابع موجود را مدیریت نکنیم و منابع جدیدی هم وارد آموزش و پرورش نکنیم نمی توانیم انتظار فوق العاده ای از این مجموعه داشته باشیم.


وی گفت : با توجه به این که از  این تعداد دانش آموز در کشور، یک میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند و  ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز زیر نظر یک میلیون فرهنگی تحت تعلیم و تربیت قرار دارند و  باید اذعان کنیم که خدمت رسانی یک نیرو به ازای  ۱۱و نیم دانش آموز قابل قبول نیست اگرچه این نسبت در بسیاری از کشورهای اروپایی  ۱۴ و ۱۵ است.

نظر شما