شناسهٔ خبر: 66172 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رسایی مطرح کرد؛

فاصله با جریان فتنه و گزارش جامع ازبورسیه‌های غيرقانوني دو ویژگی وزیر پیشنهادی علوم

رسایی نماینده مردم تهران با بیان اینکه وزیر علوم پیشنهادی باید دو ویژگی مشخص داشته باشد، گفت: اولین ویژگی رعایت و حفظ فاصله با جریان فتنه و فتنه‌گران است و دومین ویژگی این است که باید گزارش جامع و مستند از موضوع بورسیه‌های غيرقانونی ارائه دهد.

به گزارش نماینده حمید رسایی نماینده مردم تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب خطاب به دولت مبنی بر اینکه فتنه‌ سال ۸۸ و فتنه‌گری خط قرمز نظام است، اظهار داشت: این تأکید فقط در خصوص اعضای هیئت دولت نیست زمانی که مسئله‌ای خط قرمز نظام شد علاوه بر وزرا، بايد قواي دیگر حتي نهادهايي كه درون ساختار سه قوه نيستند، اما جزو نظام اسلامي شمرده مي‌شوند مثل مجمع تشخيص مصلحت نظام  بايد اين خط قرمز را رعایت كنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نهادها ملزم  به رعایت این خط قرمز هستند، ادامه داد: تاکنون رهبر معظم انقلاب به این صراحت در مورد این موضوع که یک سیاست‌گذاری و جهت‌گیری است صحبت نکرده‌ بودند اما از اين پس كسي نمي تواند از درون حاكميت و نظام اسلامي ارتباط خود با فتنه گران را توجيه كند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اگر رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا بخواهد کسی را در جایی منصوب کند باید این خط قرمز را رعایت کنند که الحمدالله درحال حاضر این موضوع را رعایت کرده‌اند حتي در سازمان‌ها معاونت‌هاي رياست جمهوری حتي در مناصب مهم دستگاه‌های عمومی مرتبط با دولت بايد اين خط قرمز رعايت شود.

وي گفت: در مورد دولت با توجه به اینکه در طول یک سال گذشته عده‌ای تلقی و تصورشان این بود که به اسم اعتدال و اتحاد می‌توانند فتنه‌ سال ۸۸ را به فراموشی بسپارند و فتنه گران را كم كم به جايگاه‌های حاكميتی بازگردانند كه تأکید ویژه‌ رهبر انقلاب جلوی اين دسيسه را گرفت تا با چنین قالبی مجددا فتنه‌گرها تنفس مصنوعی پیدا نکنند و در نهادها و مراکز دولتی نفوذ نداشته باشند.

رسایی تصریح کرد: همان گونه که مجلس شورای اسلامی در زمان رأی اعتماد با رویکرد رعايت اين خط قرمز به برخی از وزرای پیشنهادی رأی نداد و برخی از وزرای پیشنهادی مانند زنگنه، آخوندی و ربیعی هم بر اساس فشار مجلس از فتنه‌ سال ۸۸ اعلام برائت کردند، از اين پس هم مجلس با توان بيشتری به اين مشی ادامه خواهد داد.

وی افزود: تاكيد رهبر معظم انقلاب بر لزوم رعايت اعضای دولت به فاصله با فتنه و فتنه گران به معنای تاييد استیضاح صورت گرفته بود، چرا که یکی از مهمترین دلایل استیضاح وزیر علوم عدم توجه به این خطر قرمز نظام در انتصابات وزارت علوم و دانشگاه‌ها بود، بنابراین اگر وزرای دیگر به این خط قرمز توجه نکنند حتما با اهرم نظارتی استیضاح مجلس مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: حتي اگر ١٠ وزير هم به رعايت اين خط قرمز توجه نكنند مجلس به استراتژی که رهبر انقلاب تعیین کرده است پایبند خواهد بود و رعايت اين خط قرمز را مطالبه خواهد كرد.

وی در خصوص وزير پيشنهادی علوم اظهار داشت: وزیر علوم پیشنهادی باید دو شرط عمده داشته باشد در کنار شرایط عمومی، توانایی‌های علمی، برنامه‌ مدیریتی برای ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها و رتبه‌ علمی کشور، باید دو شرط اساسی ديگر هم داشته باشد.

رسایی ادامه داد: اولین شرط رعایت و حفظ فاصله با جریان فتنه و فتنه‌گران است و دومین شرط این است که باید گزارش جامع و مستند از موضوع بورسیه‌های غيرقانوني ارائه دهد چون بعضا در دولت، بعد از استیضاح فرجی‌دانا صحبت از این بود که این استیضاح به این دلیل بود که فرجی‌دانا قصد داشته با بورسیه‌های غیر قانونی برخورد کند و برخي از نمایندگان مجلس‌ هم در بورسیه‌های غیر قانونی دست داشتند بنابراین هر شخصی به عنوان وزیر علوم پیشنهادی مطرح می‌شود باید یک گزارش جامع از این موضوع دهد یا به صراحت باید این ادعا را اصلاح کند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه اگر حتی نماینده‌ مجلس در بورسیه‌های غیر قانونی نقش داشته باشد بايد با آن برخورد شود، خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی بايد به صراحت این موضوع را اعلام کند و اگر اين ادعاها درست نبوده  بايد از پشت تريبون مجلس اعلام کند.

نظر شما