شناسهٔ خبر: 66128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت خارجه آمریکا: تروریست‌ها از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت مالی می‌شوند

ماری هارف پس از انتشار اخبار و گزارش‌های متعدد، سرانجام دولت آمریکا نیز اذعان کرد که کشورهای عربی خلیج فارس از گروه‌های تروریستی در منطقه حمایت مالی می‌کنند.

به گزارش نماینده، تاکنون گزارش‌هایی متعدد از جمله در مطبوعات غربی مانند روزنامه گاردین، و منطقه مانند روزنامه‌های لبنانی مانند روزنامه السفیر و الاخبار، درباره حمایت مالی و تسلیحاتی و لوجستیک کشورهای عربی خلیج فارس و ترکیه از تروریست‌های فعال در منطقه منتشر شده است.

سرانجام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) به این امر اذعان کرد و «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت که حمایت مالی از طرفهای غیررسمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست تروریست‌ها می‌رسد.

هارف گفت: کمک‌های مالی خصوصی (غیردولتی) از برخی کشورها بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس به دست گروه‌های افراطی رسانده می‌شود... کشورهای خلیج فارس از این (کمک مالی) خیلی نگرانند.

خبرگزاری آناتولی با بیان این مطلب به نقل از هارف افزود: ما با آنان (سران دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس) همکاری می‌کنیم تا این شبکات حمایت مالی را کشف کنیم از جمله شبکاتی که در فضای مجازی وجود دارد.

در حالی که عربستان یکی از متحدان و در عین حال از حامیان مالی تروریست‌ها در سوریه و عراق به شمار می‌رود، هارف، این مشکل را «مشکل مشترک و چالش دشوار» آمریکا و اعراب خواند.

دولت آمریکا که خود از حامیان تسلیح و حمایت مالی از مخالفان مسلح و تروریست در سوریه به شمار می‌رود، تا زمانیکه داعش به منطقه کردستان عراق نزدیک نشده بود، در این امر دخالت آشکار نکرد اما اخیرا پس از به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی در کردستان عراق این کشور با اعزام نیرو به عراق، بار دیگر دخالت نظامی در این کشور را از سر گرفته است.

 

منبع: فارس

نظر شما