شناسهٔ خبر: 65766 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نسخه الکترونیکی نشریات کتابخانه مجلس روی وب‌سایت بروزرسانی شد

نسخه الکترونیکی آخرین شماره‌های انتشار یافته مجلات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شامل پیام بهارستان، اسناد بهارستان، سندپژوهی بهارستان و مجله لاتین بر روی وب‌سایت کتابخانه نهاده شده است.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، نسخه الکترونیکی همه مقالات آخرین شماره مجلات منتشر شده از سوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی بروز رسانی شده و روی وب‌سایت قرار گرفته است.

متن کامل مقالات دومین و سومین شماره دوره جدید فصلنامه علمی– ترویجی «اسناد بهارستان»، که در حوزه اسناد و تاریخ پارلمان از سوی مرکز اسناد کتابخانه منتشر می‌شود بر روی وب‌سایت کتابخانه درج شده است.

متن کامل شماره اول فصلنامه «سندپژوهی بهارستان» که مجله علمی – پژوهشی کتابخانه است نیز روی سایت قرار گرفته است. در باب فصلنامۀ سندپژوهی بهارستان چند نکته، قابل تأمل است: نخست آنکه اغلب مقالاتی که در این فصلنامه نگاشته می‌شوند با توجه به ماهیّت اسنادی آن، خصوصاً اسناد نویافته‌ای که اغلب منتشر نشده‌اند، ‌حاوی گزاره‌های نویافتة مهم و مؤثّر و بکر و ناشناخته بسیاری هستند؛ نکته دیگر آنکه اصالتاً در پژوهش‌های علمی، امر «استناد» و خصوصاً اعتبار منابع مورد ارجاع و در اصطلاح «دست اوّلی» بودن آن‌ها بسیار مهم است و شاید در درجه اوّل اهمّیت باشد و همین بیش از پیش ماهیّت «مولّد علم بودن» فصلنامه‌ای همچون سند پژوهی بهارستان را نمایان می‌سازد؛ لازم به ذکر آنکه نظریه‌پردازی به عنوان جوهرۀ تولیدات علمی، در حوزۀ سندشناسی، از اهم موضوعات مورد نظر این فصلنامه است.

متن کامل شماره سوم و چهارم مجله بین‌المللی کتابخانه مجلس نیز که تحت عنوان The Parliament's Library منتشر می‌شود، هم‌اکنون روی وب‌سایت کتابخانه در دسترس بوده و امکان دانلود آن برای کاربران و علاقه‌مندان فراهم است.

بیست و یکمین شماره «پیام بهارستان»، فصلنامه متن پژوهی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با مقالاتی در موضوعات ادبیات،‌ تاریخ، رسائل، فهرست‌نویسی و کتابشناسی نیز روی سایت بارگذاری شده است.

نظر شما