شناسهٔ خبر: 65742 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

اژه ای اعلام کرد:

حکم پرونده م - ر صادر شد/ رازینی به دیوان عالی کشور رفت

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از میزان، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که همان طور که قبلا گفته بودم از بیان جزییات یک حکم تا زمانی که قطعی نشده است، معذورم.  

وی ادامه داد: حکم مربوط به این پرونده صادر شده، اما چون هنوز قطعی نیست آن را اعلام نمی‌کنیم، اما در حکم صادر شده برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت که ذیبح الله خداییان رریس کل پیشین دادگستری فارس جایگزین حجت الاسلام رازینی در معاونت حقوقی شده است.

محسنی اژه‌ای گفت که حجت الاسلام رازینی نیز در دیوان عالی کشور فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: علی القاصی داستان پیشین شیراز نیز به سمت ریاست دادگستری استان فارس منصوب شده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در جلسه قبل اعلام کردیم در دور دوم ریاست قوه قضائیه برنامه هایی را در دست اقدام داریم افزود: قصد داریم وظایفی را که قانون اساسی و قوانین مجریه و همچنین توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتصاب اخیر و مطالبی که در هفته قوه قضائیه فرمودند در دور جدید انجام دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه دسترسی آسانتر مردم به عدالت و دستگاه قضائی و آسان کردن امور، کاهش فرایند رسیدگی ها اعم از پرونده های قضائی و سایر امور، توجه لازم به سلامت بیشتر دستگاه قضایی از جهات مختلف و گسترش عدالت به معنای واقعی را از اولویت های دستگاه قضایی ادر دوره جدید ریاست آملی لاریجانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات در دستگاه قضائی مساله منابع انسانی بود که قرار شد جذب به کارگیری، استخدام و آموزش نیروی انسانی اعم از نیروی قضائی و اداری در یک معاونت تجمیع شود بنابراین معاونت منابع انسانی ایجاد شد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضائی دارای وظایف عدیده است ادامه داد: قرار شد اختیارات بیشتری از گذشته به معاونت اول قوه قضائیه داده شود تا معاون اول بتواند به رئیس قوه قضائیه در انجام امورات مربوط به شخص رئیس قوه کمک کند.

نظر شما