شناسهٔ خبر: 65729 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

(س.م): همه اتهامات را رد می کنم

"س م" تصریح کرد: همه اتهامات را رد می کنم، درباره پرونده پالیزدار نیز همه اتهامات را رد می کنم.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، (س م) روز دوشنبه هنگام ورود به مجتمع قضایی در جمع خبرنگاران گفت: من سه پرونده در دادسرا دارم یک پرونده مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است که به قوه قضائیه ارجاع شده، یک پرونده مربوط به شکایت آقای فاضل لاریجانی، که مفتوح است و یک پرونده نیز مربوط به وکلای آقای عباس پالیزدار است، که مدعی هستند بازداشت موکلشان غیرقانونی بوده است.

 دفاعیات کامل خود را به دادسرا ارائه کرده ام

وی با بیان اینکه درخصوص هرسه پرونده لایحه دفاعیه تنظیم و دفاعیات کامل خود را به دادسرا ارائه کرده است افزود: امروز برای ارائه توضیحات دعوت شدم و فکر می‌کنم بازپرس توضیحات تکمیلی نیاز دارد از این رو در ساعتی مقرر در دادگاه حضور یافتم و توضیحات خود را ارائه می‌دهم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه لایحه های شما چند صفحه است گفت: لایحه مرتبط به سازمان تامین اجتماعی که پاسخ به همه ایرادهای گرفته شده در تحقیق و تفحص است، حدود ۴۷ صفحه است و در موارد دیگر هم لایحه دفاعیه ارائه کرده ام.

"س م ": من هیچ وقت نگفته ام که نظام به ما باید مدال بدهد

"س م"در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید آیا شما همچنان بر این باور هستید که نظام باید به شما مدال بدهد؟ افزود: در واقع نگارش این مطلب نگارشی ژورنالیستی و تحریف مطبوعاتی است و علت اینکه ابا دارم با هر رسانه ای مصاحبه کنم به خاطر این است که حرفهایی که زده می شود، تحریف می کنند و آن طور که دلخواه شان است، منعکس می کنند.

وی گفت: معقتدم ما مدیون نظام هستیم؛ نظام هیچ دینی بر ما ندارد، هر کار و خدمتی که کرده ایم وظیفه مان بوده است و اگر رسانه ها از قول من می خواستند مطلبی بنویسند این بود که هیچ وقت نتوانسته ام آنگونه که بایسته و شایسته است مسئولیتی که به من داده‌اند انجام دهیم.

وی  افزود: هیچ وقت چنین صحبتی را مطرح نکرده ام که نظام به ما باید مدال بدهد و اگر می خواستند از من نقل قول کنند باید برعکس نقل قول می کردند اینها مطالبی است که برخی از رسانه ها صحبت اشخاص را تحریف می کنند و آنگونه که خودشان می خواهند بهره برداری و منعکس می کنند.

وی در ادامه در پاسخ خبرنگار دیگری که گفت در جلسه ای که با شما داشتیم صدای ضبط شده تان موجود است، گفت: هر صدایی که از من دارید ارائه کنید به شرط آنکه مقدمه و موخره آن را هم بیاورید.

 پرونده کهریزک در مرحله فرجام خواهیست 

"س م " در ادامه در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص اینکه در پرونده کهریزک به آقای روح الامینی هم اعلام شده است در دادگاه حاضر شود گفت: پرونده کهریزک در دادسرا رسیدگی و قرار صادر شده است.

وی افزود: در دادگاه هم بیش از ده جلسه رسیدگی و صحبت ها انجام شد؛ دادگاه کیفری هم رای صادر کرد ما به رای دادگاه اعتراض کردیم الان هم بیش از یک سال و نیم است که پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور مطرح و رسیدگی می شود، البته رسیدگی در مرحله فرجام خواهیست و دیوان تاکنون رای خود را اعلام نکرده است.

"س م " گفت: ممکن است که دوستان موضوع و بحث جدیدی را مطرح کنند ولی آن چیزی که درباره شکایت بوده است همه مطالبی که داشتند، مطرح کردند و درباره آنها دادسرا تصمیم گرفته و متعاقب آن بیش از ده بار دادگاه جلسه تشکیل داده است.

وی افزود: فکر نمی کنم که مطلب جدیدی بیش از آن ده جلسه که شرکت کرده ام داشته باشد و بدیهی است اگر بحث جدیدی داشته باشد و مطرح کند ما پاسخ می دهیم.

هیچ موردی خلاف قانون در سازمان تامین اجتماعی انجام ندادم

"س م " درپاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه پیش بینی شما از جلسه دادگاه چیست؟ گفت: جلسه دادپرسی جلسه‌ای قضایی است و ما نمی توانیم خواب ندیده را تعبیر کنیم؛ باید دید سوال‌ آنان چیست.

وی افزود: اعتقاد راسخ دارم در طول خدمتم در سازمان تامین اجتماعی حتی یک قدم خلاف قانون بر نداشته ام و همه اقدامات و دستوراتی که داده ام بر اساس مصوبات هیئت امنا، هیئت مدیره سازمان و براساس قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ موردی خلاف قانون در سازمان تامین اجتماعی انجام ندادم که بخواهد درباره آن حتی بحث تخلف مطرح شود، گفت: برخی رسانه ها و گروههای سیاسی دروغ های بزرگی مطرح کردند و اعتقاد دارند دروغ بزرگ هم باور کردنش راحت تر است.

وی افزود:‌ مثلا مطرح کردند که من ۱۳۷ شرکت به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از اموال سازمان تامین اجتماعی را به بابک زنجانی داده ام و این یک دروغ بزرگ است.

"س م " گفت : به زبان‌ها و طرق مختلف این دروغ را پردازش کردند و اکنون که آقای بابک زنجانی را گرفته اند یک ریال هم از اموال سازمان تامین اجتماعی پیش وی نبوده است، اموال وی را معرفی کردند و پس گرفتند، حالا اموال تامین اجتماعی کجاست که از او پس گرفته باشند و معلوم شد که دروغ، دروغ بزرگی بوده است.

وی افزود: این نوع دروغ گفتن ها توهین به شعور مردم است؛ مردم و مدیران سازمان تامین اجتماعی، قانون و آئین نامه معاملات سازمان تامین اجتماعی را می دانند.

"س م" گفت: حتی رئیس جمهور کشور هم نمی تواند یک شرکت سازمان تامین اجتماعی را بدون رعایت قوانین و مقررات به کسی واگذار کند چه رسد به ۱۳۷ شرکت سازمان تامین اجتماعی که همگی آن در بورس هستند.

وی افزود: این طور نیست که این شرکت ها صددرصدشان متعلق به تامین اجتماعی باشند، ممکن است شرکتی ۵۰ درصد، ۴۰ درصد و یا ۲۰ درصد متعلق به سازمان تامین اجتماعی باشد، وقتی سازمان تامین اجتماعی بخواهد شرکت خود را بفروشد باید تفاهم نامه ای با فردی منعقد و قیمتی تعیین کند و این قیمت در بورس عرضه شود.

وی گفت: ممکن است ما قیمت شرکتی را که می خواهیم بفروشیم، پایین بزنیم که به فروش برود، ولی کارشناس بورس این قیمت را تایید نکند و اعلام کند که سایر شرکا ضرر می کنند. آنگاه قیمتی که کارشناس بورس تعیین کرد در تابلوی بورس اعلام و به مزایده گذاشته می شود، حال اگر کسی بالاتر از آن قیمت نخرید، فردی که تفاهم نامه را امضا کرده مجبور است آن را بخرد و اگر این کار را نکرد جریمه آن برداشت می شود.

اگر یک سند آوردند هرچه می گویند درست است

وی با بیان اینکه مطالب دیگری که در تحقیق و تفحص آمده بود همگی دروغ است، افزود: در واقع شاید خوراک مطبوعاتی یا خوراک رسانه ای باشد ولی الان اینجا که می خواهم سوال کنم و رسیدگی قضایی کنند، باید بپرسیم سندتان کجاست؟ .

"س م" گفت: بازپرس سوال می کند شما ۱۳۷ شرکت براساس گزارش تحقیق و تفحص به آقای بابک زنجانی داده اید و ما هم می گوییم یک سند بیاورید، اگر یک سند آوردند هرچه می گویند درست است.

همه اتهامات را رد می کنم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید بنابراین شما برخی اتهامات را رد می کنید؟ افزود: همه اتهامات را رد می کنم، درباره پرونده پالیزدار نیز همه اتهامات را رد می کنم.

"س م " گفت: سرپرست دادسرای کارکنان دولت که آن زمان این قرار بازداشت را تایید کرده بود، از او شکایت کرده بودند که در ان زمان هم به اتهامات بازپرس رسیدگی شد و در نهایت در دیوان عالی کشور و دادگاه کیفری استان تبرئه شد و همچنین معاون داستان که سرپرست دادسرا بود به عنوان کسی که قرار را تایید کرده بود هم شکایت کردند که رسیدگی شد، منع پیگرد صادر و تایید نهایی شده است.

وی افزود: وقتی که اقدام بازپرس و معاون دادستان که خودشان مقام رسیدگی کننده بودند تبرئه شدند، دیگر چه اتهامی می ماند که علیه دادستان مطرح شود و بقیه موارد هم همین طور است و ما پاسخ می دهیم.  

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا وکیل مدافع برای خود اختیار می کند گفت: مواردی را که از من شکایت می شود خود پاسخ می دهم.

نظر شما