شناسهٔ خبر: 65721 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امروز گرد و غبار و وزش باد در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: انتظار می‌رود که از اواخر وقت امروز نیز در جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران شاهد وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش‌ باران در برخی مناطق کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ساعات بعدازظهر امروز شاهد وزش باد و بروز پدیده گردو غبار در جنوب پایتخت و بارش پراکنده باران در ارتفاعات این کلانشهر باشیم.

فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، طی دو روز آینده در سواحل گیلان، مازندارن، گلستان و اردبیل بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به مواج شدن دریاها طی روزها‌ی آینده، افزود: از روز چهارشنبه از میزان ناپایداری‌های جوی در مناطق مختلف کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده در مناطقی از شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی به خصوص در ساعات بعدازظهر شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد باشیم.

وی ابراز داشت: انتظار می‌رود که از اواخر وقت امروز نیز در جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران شاهد وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه یادآور شد: وزش باد و بروز پدیده گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی خراسان جنوبی طی روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود به‌طوری که با کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق همراه خواهد بود.

گودرزی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی روزهای گذشته در سواحل کشور، گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا در سواحل کشور روند افزایشی خواهد یافت.

وی همچنین با بیان اینکه دمای هوای تهران امروز برابر ۳۳ درجه سانتی‌گراد است، خاطرنشان کرد: بارش باران در ارتفاعات پایتخت و وزش باد در مناطق جنوبی این کلانشهر در بعداز ظهر امروز دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما