شناسهٔ خبر: 65626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پایگاه خبری دسیدنت وویس گزارش کرد

آشکار شدن رنگ اصلی آمریکا/ بازی کثیف آمریکا با حربه تحریم و بحران‌سازی/ ایران از حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

ایران.امریکا یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت: دولت آمریکا هرگز خود را به عنوان شریکی مطمئن و قابل اطمینان در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای نشان نداده و برعکس ایده‌هایش نشانگر درک خام این کشور از واقعیت‌های موجود است.

به گزارش نماینده؛ پایگاه خبری، تحلیلی آمریکایی «دسیدنت وویس»، طی گزارشی در زمینه موج تازه تحریم‌های ضد ایرانی نوشت: بعید است که گفت‌وگو‌های هسته‌ای با آشکار شدن چهره واقعی واشنگتن و اعمال تحریم‌های بیشتر بر شرکت‌ها و شخصیت‌ها ایرانی به سرانجامی برسند.

به عنوان یک قاعده در اصل مذاکرات، دولت آمریکا به عنوان یک شریک مطمئن و قابل اطمینان در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای خود را نشان نداده و در مقابل ایده‌هایش نشانگر درک خام  این کشور از واقعیت‌های موجود است.

بنابر این گزارش، دولت آمریکا روز جمعه گذشته دور تازه‌ای از تحریم‌های ضد ایرانی را علیه این کشور اعلام کرد. این در حالی است که گروه ۱+۵ همراه با ایران در حال گفت‌و‌گو با هم برای حل مناقشه‌ای هسته‌ای به‌سر می‌برند.

این پایگاه خبری نوشت: آنچه که به نظر می‌رسد این است که حتی اگر تحریم‌های بیشتری از سوی غرب بر ایران تحمیل شود، این کشور به هیچ وجه از حق خود عقب نشینی نخواهد کرد و تنها موضوع را پیچیده‌تر خواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: این تحریم‌ها که علی رغم  وجود قوانین بین‌المللی و حقوقی وضع شده‌اند تنها باعث می‌شوند که مردم ایران و مقامات جمهوری اسلامی بی اعتمادیشان به واشنگتن بیشتر شود.

این پایگاه خبری در خاتمه با اشاره با وضعیت بحرانی منطقه و دسیسه‌های آمریکا و متحدان غربی‌اش در پیدایش داعش و اذعان برخی مقام‌های منطقه‌ای مبنی بر این که داعش دست پرورده دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس هستند، نوشت: سیاست‌های واشنگتن در سوریه، عراق و ایران به شدت در ضد و نقیض هستند و تنها باعث افزایش نا آرامی شده‌اند.

در وهله اول ناآرامی، بحران سازی و تحریم ابزار واشنگتن برای موفقیت اهداف شومش در خاورمیانه و ایجاد خاورمیانه بزرگتر جهت چاپلوسی به آمریکا و در وهله دوم سرکوب کردن ایران به عنوان یک قدرت رو به رشد است.

نظر شما