شناسهٔ خبر: 65595 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اتصال فرودگاه امام خمینی و مهرآباد از طریق راه‌آهن/ کل پروازهای حج از فرودگاه امام انجام می‌شود

فرودگاه امام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام از طریق ریل به یکدیگر متصل می‌شوند، گفت: در راستای هدایت پروازهای عبوری از فضای کشور باید حدود ۲۵۰ میلیون دلار در توسعه سیستم راداری هزینه کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز پیش از مراسم افتتاح اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: صنعت هوانوردی ایران آماج تحریم‌های غرب بوده است اما همواره توانست خود را پابرجا نگه دارد.

وی ادامه داد: سهم صنعت هوانوردی در کل صنعت جابه‌جایی کشور کمتر از ۵ درصد است اما به دلیل سرعت جابه‌جایی اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه ابتدایی امسال میزان نشست و برخاست هواپیماها ۱۰ درصد در بخش مسافر و ۱۷ درصد در بخش بار رشد داشته است افزود: با توجه به آرامشی که در روابط بین‌الملل حاکم شده است طرح‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری عرضه کرده‌ایم و مشوق‌هایی برای بخش خصوصی داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون سالانه ۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام جابه‌جا می‌شوند که لازم است این رقم به ۵۰ میلیون نفر افزایش یابد.

آخوندی افزود: در حال حاضر ۱۴۵ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال است که باید به ۵۰۰ فروند ارتقا یابد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ایران فضای مناسبی برای عبور هواپیماهای خارجی فراهم کرده است و این رقم امروز به ۹۰۰ پرواز هر روز هم رسیده است.

وی گفت: راه‌های هوایی جدیدی با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای ارائه خدمت به مردم در پروازهای داخلی نیازمند فرودگاهی در دسترس هستیم بنابراین توسعه و بهبود کیفیت فرودگاه مهرآباد باید مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کیفیت ترمینال‌ها، پذیرایی از مسافران، توسعه اپرون‌ها و باند پروازی در کنار ایرساید، سرمایه‌گذاری در برج، کنترل مراقبت و سیستم راداری نکات مهمی است در این راستا نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری هستیم تا سیستم راداری کشور را به روز کنیم و پروازهای عبوری را از فضای کشور هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: از جمله برنامه‌های هدفگذاری شده اتصال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) از طریق ریل است؛ و حتی لازم است فرودگاه پیام را به این دو فرودگاه از طریق ریل متصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم در فرودگاه امام بندر خشک راه‌اندازی کنیم.

وی از افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام از روز جاری خبر داد و گفت: از این پس کل پروازهای حج از فرودگاه امام انجام خواهد شد.

 

نظر شما