شناسهٔ خبر: 65312 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

روحانی اراده جدی برای دفاع از فرجی‌دانا داشت / هنوز در خصوص گزینه جدید وزیر علوم تصمیم‌گیری نشده است

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روحانی اراده جدی برای دفاع از فرجی‌دانا داشت و در این زمینه دولت به ویژه شخص رئیس جمهور از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام مجید انصاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان زنجان اظهار داشت:‌ شور و نشاط سیاسی مردم زنجان در انتخابات و شور نشاط این مردم در مطبوعات همان گونه که دارای شور و نشاط حسینی هستند، نمود دارد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص گزینه مورد توجه دولت در خصوص وزیر علوم ادامه داد: طبق قانون دولت سه ماه فرصت دارد در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

این مسئول با بیان اینکه دولت به ساز و کار مجلس شورای اسلامی احترام می‌گذارد، خاطرنشان کرد: تعامل دولت و مجلس همواره مطلوب بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت قانون‌مدار است و روحانی خود را فرزند مجلس می‌داند، افزود: حجت‌الاسلام روحانی ۲۰ سال به عنوان نماینده در مجلس حضور داشته‌اند.

انصاری با بیان اینکه ۹ نفر از همکاران رئیس جمهور دارای سوابق بالایی در مجلس هستند، ادامه داد: دولت همواره به قوانین عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه روحانی اراده جدی برای دفاع از فرجی دانا داشت، افزود: در این زمینه دولت به ویژه شخص رئیس جمهور از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

*دولت به عدم رای دوباره مجلس به فرجی دانا احترام می‌گذارد

این مسئول با بیان اینکه دولت به عدم رای دوباره مجلس به فرجی دانا احترام می‌گذارد، خاطرنشان کرد: دولت گرفتار حاشیه‌‌ها نمی‌شود و همچنان به تعامل خود با مجلس احترام می‌گذارد.

به نقل از فارس، معاون پارلمانی رئیس جمهور سیاق دولت برای دفاع از فرجی دانا را کامل دانست و افزود: از همه ابزارهای قانونی برای حمایت از فرجی دانا استفاده شد و در این زمینه کم‌کاری صورت نگرفت.

انصاری با بیان اینکه در طول دوران انقلاب اسلامی استیضاح‌های مختلفی در مجلس صورت گرفته است، اضافه کرد: تنها در چند مورد از این استیضاح‌ها شخص رئیس جمهور حضور داشته است و عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه استیضاح به دلیل سفر به استان اردبیل بود.

وی برنامه‌ریزی دولت را تعامل با مجلس دانست و یادآور شد: دولت تعامل خود را با مجلس همانند سابق و بیشتر ادامه می‌دهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه تا کنون ۹۲۶ سئوال از دولت از سوی مجلس شده است، گفت: دولت در پاسخگویی به مجلس همواره حضور داشته و نمایندگان دولت در روزهای تعیین شده در مجلس حضور می‌یابند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور سطح تعاملات دولت و مجلس را از نظر کمی و کیفی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این تعاملات روز به روز بیشتر می‌شود.

*توجه دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

انصاری در خصوص عملکرد دولت در زمینه سند چشم‌انداز نیز اظهار کرد: دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده و در این زمینه اقدامات مثبتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه الزامات سند توسعه چشم‌انداز مورد توجه دولت است، ادامه داد: برای اجرای این سیاست‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۹۱ منفی ۵.۷ بوده است، اضافه کرد: این رشد در سال ۹۲ به ۳.۷ درصد کاهش یافته و دولت تلاش می‌کند تا پایان سال جاری این رشد مثبت شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه منابع مالی در اختیار دولت کم است، گفت: با این وجود تلاش می‌شود با جلب بودجه‌های لازم، اجرای سیاست‌های درست، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌‌گذاری این موضوع مورد توجه باشد.

انصاری گفت:‌ دولت علاوه بر توجه به ساماندهی کشور و اجرای دیپلماسی فعال سیاسی با سایر کشور در زمینه فرهنگ و هنر نیز گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه اقدامات فرهنگی پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: نشاط فرهنگی در استان زنجان وظیفه دولت را برای توجه بیشتر به این استان افزایش می‌دهد.

 

نظر شما