شناسهٔ خبر: 65262 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

باهنر برنامه های تخصصی و سیاسی جامعه اسلامی مهندسین را تشریح کرد

باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین می گوید که این حزب برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید نقش پررنگ و موثرتری را ایفا کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر در یازدهمین کنگره سالانه جامعه اسلامی مهندسین درباره برنامه‌ها و خط مشی این تشکل، اظهار کرد: با توجه به جایگاه کنونی جامعه اسلامی مهندسین که دارای مقبولیت، اعتماد و تأثیرگذاری مناسب است لازم می‌دانیم برای ارتقاء بیشتر جایگاه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی آن برنامه‌ریزی کنیم. کادرسازی، آموزش اعضا از طریق برگزاری کلاس‌ها و تهیه جزوات در زمینه‌های مختلف اجرایی، تشکیلاتی، تئوری و نظری به منظور تربیت کادر مورد نیاز تشکیلات متناسب با نیازمندی‌های تشکیلاتی امری است زیربنایی که در برنامه دوسالانه قبل در تمامی استان‌ها و همچنین در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه است مورد تأکید قرار گرفته بود.

وی افزود: پیش‌قدمی جامعه مهندسین در تشکیل ستاد هماهنگی روز مهندسی و جلب مشارکت مهمترین‌ تشکل‌های صنفی، سیاسی - اجتماعی مرتبط با حوزه فنی مهندسی که منجر به برگزاری باشکوه‌ترین همایش روز مهندسی امسال و بازخورد ملی در سطح رسانه‌ها شد تجربه قابل تقدیری بود که باید همه‌ساله در دستور کار جام قرار گیرد. در دو سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور خواهد بود که جامعه اسلامی مهندسین باید با اندوخته قبلی و تجارب حاصل از دو دهه فعالیت سیاسی نقش پررنگ و موثرتری را در آنها ایفا کند. همچنین داشتن نشریه، پایگاه اینترنتی و حتی یک خبرگزاری فعال از نیازهای ضروری جامعه اسلامی مهندسین است که باید در دستور کار شورای مرکزی بعدی قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره خط مشی دوساله جامعه اسلامی مهندسین، گفت: جامعه اسلامی مهندسین در تحقق اهداف اساسنامه جهت صدور آرمان‌های انقلاب، حاکمیت ارزش‌های نشأت گرفته از تعالیم ناب اسلام و رشد و توسعه کشور از طریق پیگیری مطالبات عمومی مردم همچنین اجرای سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری از خط‌مشی‌های اصلی جامعه اسلامی مهندسین خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که جامعه اسلامی مهندسین قصد دارد برای کمک به توسعه تحزب در کشور و همکاری با تشکل‌های همسو و تعامل با تشکل‌های رقیب برنامه مشخصی داشته باشد، افزود: فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین به چند بخش تشکیلاتی، فنی و مهندسی، آموزش، مالی و پشتیبانی، ارتباطات و سیاسی تقسیم‌بندی می‌شود که در بخش تشکیلات قصد داریم به نحوی فعالیت کنیم تا در پایان خرداد ۱۳۹۵ دفتر هر استان به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت استان دست‌کم ۱۰۰ نفر عضو رسمی گزینش ‌شده داشته باشد و در فرمانداری‌های ویژه و شهرستان‌ها غیر مراکز استان‌ها دفاتر جام در چارچوب آئین‌نامه گسترش جامعه اسلامی مهندسین در استان‌ها و شهرستان‌ها تأسیس و راه‌اندازی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در توضیح فعالیت‌های بخش فنی و مهندسی و آموزش اظهار کرد: برگزاری سمینارهای تخصصی و سیاسی با محوریت مسائل مهم فنی و مهندسی از بخش‌های مهم فعالیت فنی و مهندسی خواهد بود و در بخش آموزش باید سالیانه به ازای هر عضو ۱۰ ساعت آموزش داشته باشیم.

باهنر در پایان با اشاره به فعالیت‌های سیاسی جامعه اسلامی مهندسین، بیان کرد: فعال‌سازی حوزه سیاسی استان‌ها، تشکیل جلسات منظم واحد سیاسی، تعیین استراتژی‌های مختلف در جهت انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، دیدار با مراجع تقلید و تلاش در جهت تبیین شعارهای مطرح شده در هر سال توسط مقام معظم رهبری از فعالیت‌های مهم سیاسی جامعه اسلامی مهندسین خواهد بود.

نظر شما