شناسهٔ خبر: 64931 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری مطرح کرد؛

کمیته بررسی بورسیه‌ها فردا تشکیل می‌شود

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به احتمال زیاد فردا در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی تشکیل می‌شود.

به گزارش نماینده قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای بررسی بورسیه‌های دانشجویان اصرار دارند، گفت: به احتمال زیاد فردا در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی تشکیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در جریان استیضاح وزیر علوم برخی‌ها مانند رئیس جمهور، معاون اول وی و وزیر سابق علوم احساس می‌کردند تمام مشکلات و مسائل دنیا در بحث بورسیه‌ها جمع شده است و تبلیغات بسیاری هم علیه مجلس شد بنابراین که مجلس به خاطر ترس از بورسیه‌ها فرجی‌دانا را استیضاح کرد، به همین خاطر مجلس محکم ایستاده است و بحث بورسیه‌های غیرقانونی را به شدت پیگیری می‌کند و برای همین کار هم کمیته‌ای تشکیل خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه کمیته بررسی بورسیه‌ها این موضوع را از صفر تا صد بررسی می‌کند، گفت: این موضوع باید کاملا بررسی شود که چه افرادی غیرقانونی بورسیه شدند و مخصوصا اینکه باید مشخص شود تا از سمت دولت چه کسی چنین مسئله‌ای را منتشر کرده و باعث اتهام به دانشجویان و جوانان و همچنین ریختن آبروی آنها شده‌است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: البته برخی از نمایندگان اصرار دارند که موضوع بورسیه‌ها از ۱۶ سال قبل پیگیری شده تا مشخص شود مسئولان از چه طریقی بورسیه گرفته‌اند. البته این یک نظریه است و ممکن است که در این راستا مدارک معاون اول رئیس جمهوری هم مورد بررسی قرار بگیرد که چگونه بورسیه شده‌است.

وی گفت: مجلس در این بحث به عنوان طرف دعوا محسوب می‌شود و هیچ کمیته مشترکی بین دولت و مجلس تشکیل نخواهد شد. مجلس قرار است ادعاهای دولت را در این رابطه بررسی کند و اگر هم نیاز باشد ممکن است افرادی از دولت را در مجلس بخواهد.

 

نظر شما