شناسهٔ خبر: 64858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیشنهاد آمریکا به سوریه برای حمله به داعش

منابع خبری از پیشنهاد آمریکا به سوریه برای حمله به گروه تروریستی داعش خبر دادند و گفتند که قرار است وزیر خارجه سوریه فردا سه‌شنبه پاسخ کشورش به این پیشنهاد را اعلام کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از اطلاعات خاص خود نوشت: "یگان‌های نظامی سوریه مستقر در فرودگاه الطبقه در طول روز از این فرودگاه به فرودگاه دیرالزور عقب‌نشینی کردند و این عقب‌نشینی بدان معنا است که داعش بعد از سقوط تیپ ۱۷ و ۹۳ کنترل کامل استان رقه را به دست گرفته است".

این پایگاه پیش‌بینی کرد که "موافقت در زمینه همکاری سوریه ــ آمریکا برای حمله به داعش صورت گیرد" و در صورت توافق با دمشق، استان رقه صحنه عملیات نظامی بعد از خروج کامل آن از کنترل دولت شود.

بر پایه این گزارش، برخی منابع سوری که اوضاع را زیر نظر دارند، تأکید کردند: "حوادث کنونی کل کشورهای منطقه را با مشکل داعش و کنترل آن بر مناطق وسیعی مواجه کرده است که این امر به گروه داعش امکان داده است تا دولت خود را با امکانات مالی و نفتی و نظامی گسترده برقرار کند".

این منابع گفتند که به‌احتمال زیاد سوریه برای همکاری با آمریکا به دو شرط موافقت خواهد کرد؛ نخست ائتلاف بین‌المللی و حقوقی و دوم هماهنگی با دمشق و تعیین بانک اهداف.

در همین حال، شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌ان" لبنان به نقل از اطلاعات خود گفت: ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه فردا موضع دمشق درباره تحولات جدید و پاسخ کشورش درباره پیشنهاد آمریکا برای هدف قرار دادن گروه داعش در سوریه را اعلام خواهد کرد.

نظر شما