شناسهٔ خبر: 64571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سروری مطرح کرد؛

علت فشار اصلاح‌طلبان به رئیس جمهور درباره وزیر علوم جدید

سروری

به گزارش نماینده، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به هجمه‌های اصلاح طلبان به رئیس جمهور درباره عدم حضور در جلسه استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: فرجی دانا عملاً نقش نیابتی از اصلاح طلبان در جانمایی فتنه‌گران در دولت را ایفا می‌کرد و نگرانی بسیار عمده‌ای از حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها برای تکرار حوادث سال ۱۳۸۸ وجود داشت.

وی ادامه داد: با استیضاح و رأی عدم اعتماد به فرجی دانا، عملاً برنامه‌های اصلاح طلبان به مشکل جدی برخورد و هم‌اکنون آنها قادر نیستند برنامه‌های گذشته خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اصلاح طلبان هم‌اکنون فرار به جلو می‌کنند و به شکلی تلاش دارند که گزینه بعدی وزارت علوم، گزینه‌ای در راستای حرکت فرجی‌دانا باشد به این دلیل از هم‌اکنون فشار زیادی را بر رئیس جمهور وارد می‌کنند تا وی در حرکت منفعلانه مجبور شود به گزینه دلخواه آنها قانع شود و او را به مجلس معرفی کند.

سروری تأکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی دقیقی در حال شکل‌گیری است تا اصلاح طلبان بتوانند مسیر گذشته وزارت علوم را با گزینه بعدی ادامه دهند و ادامه این حرکات از بلوا و آتش بار رسانه‌ای از این موضوع نشأت می‌گیرد تا دولت مجبور به تمکین از آنها شود.

وی درباره ویژگی‌های وزیر علوم پیشنهادی دولت گفت: وزیر بعدی باید فردی علمی و مورد وثوق جامعه علمی کشور باشد و بتواند رشد علمی کشور را ارتقا دهد و دانشگاه‌ها را به دور از تنش‌های سیاسی و جناحی اداره کند؛ همچنین باید بتواند روند آرام بخشی را در دانشگاه‌ها مدیریت کند، روندی که بینش سیاسی دانشجویان را افزایش دهد اما در عین حال مانع تنش‌ها، درگیری‌ها و برخوردهای جناحی در دانشگاه‌ها شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: خمیر مایه رشد، توسعه و پیشرفت کشور در گرو رشد علمی کشور است و وزیر علوم می‌تواند نقش بزرگی را در این زمینه ایفا کند.

نظر شما