شناسهٔ خبر: 64511 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

3 عضو یک خانواده تهرانی غرق شدند

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت: سه عضو یک خانواده تهرانی در محدوده بندر انزلی غرق شدند و چهار نفر دیگر که در حال غرق شدن بودند نجات یافتند.

به گزارش نماینده، امیر نوری‌سادات در گفت‌وگو با فارس در انزلی با اشاره به اینکه شنا در محدوده خارج از طرح‌ها بار دیگر حادثه آفریده است، اظهار کرد: امروز سه نفر عضو یک خانواده در محدوده دریای بندر انزلی غرق شدند.

وی افزود: چهار نفر عضو این خانواده که در حال غرق شدن بودند توسط ناجیان غریق نجات یافتند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان آمار غرق‌شدگان تابستان امسال در دریای حوزه این استان را ۲۹ نفر ذکر کرد و افزود: امروز نیز دو نفر دیگر در محدوده دریای بندر انزلی و لشت‌نشا غرق شدند.

به گفته وی، یک ‌هزار و ۱۰۰ نفر در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان و طرح‌های سالم‌سازی امدادرسانی می‌کنند.

نوری‌سادات با تأکید بر اینکه استفاده کنندگان از دریا خارج از طرح‌های سالم‌سازی شنا نکنند، تصریح کرد: در محدوده‌های ناشناخته و بدون حضور و اجازه منجیان غریق به هیچ عنوان شنا نکنند.

وی اعلام پرچم قرمز و سیاه را به معنای ممنوعیت استفاده از دریا عنوان کرد و گفت: در زمینه اجرای مقررات نباید با منجیان غریق بحث شود.

این مسئول، یکی از عوامل غرق شدن را غلبه ترس بر انسان دانست و خاطرنشان کرد: حفظ خونسردی به هنگام خطر غرق شدن مورد تاکید است.

وی یادآور شد: مسافران و تمام استفاده کنندگان به علایم هشداردهنده و پرچم‌‌ها توجه شود.

به گفته نوری‌سادات، پرچم زرد در طرح‌های دریا به معنای احتیاط و قرمز «سیاه» به معنای خطر و شنا اکیداً ممنوع است.

این مسئول در پایان از استفاده‌کنندگان از دریا خواست تا در هنگام رعد و برق و طوفان بلافاصله از دریا خارج شوند و هرگز پس از صرف غذا شنا نکنند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۵۳۱۰۰۰۸۴۶#sthash.Zj۵dXJFt.dpuf

نظر شما