شناسهٔ خبر: 64462 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ذوالانوار در نطق میان دستور:

آمریکا با جنگ افروزی به دنبال فرسایش ذخایر مالی، انسانی و علمی کشورهای منطقه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تبریک روز خبرنگار و حساس خواندن این حرفه گفت: باید توجه کنیم که خبرنگاران خریدنی نیستند.

به گزارش نماینده به نقل از خانه ملت، سید حسین ذوالانوار در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: الان که آمریکا و دست پروردگانش مثل داعش و امثالهم به جان هم افتاده اند و اسرائیل هم کشته های خود را شبانه دفن می کند و فرودگاه ها و کارخانه هایش تعطیل شده است به حقیقت این که خداوند ظالمین را به ظلم خود گرفتار می کند پی می بریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امام رحمه الله علیه فرمودند آن روز که مجلس و دولت خوی کاخ نشینی پیدا کند باید فاتحه کشور را خواند لذا مطالعه از فرمایشات امام(ره) حکایت از روح پر فتوح این عزیزان برای کسب معارف می کند که چگونه تحصیل کرده و با قناعت و بزرگواری زیستند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری گفت: نام شما مزین به نام روحانی بوده و از این قشر هم هستید لذا از وضعیت سخت حوزه ها و طلاب باخبرید و می دانید این زندگی بسیار برای آنها سخت است درحالی که همین عزیزان بار فرهنگی و معنوی کشور را خاموش بر دوش دارند، از این رو آیا حق نیست که سرانه ای که به وزارت علوم داده می شود به حوزه ها هم داده شود؟ از شما که اهل حق و عدالت هستید خواهشمندیم این اثر خوب را در این دولت بر جای بگذارید.

ذوالانوار در ادامه گفت: کدخدا بهتر است یا خدا؟ کدخدا به واسطه نیروی نظامی شاید قوی باشد اما آبرو و حیثیتی ندارد، همانطور که می بینید آنها قبلا به الجزایر و بوسنی و هرزگوین حمله متحدانه می کردند و الان نیز جنگ را بین اعضای یک تمدن قرارداده اند که نتیجه آن فرسایش ذخایر مالی انسانی علمی کشورهای اسلامی است.

وی افزود: این کار کدخداست و کار خدا چیست؟ خدای تعالی در جنگ تحمیلی که بیش از ۶۰ کشور مقابل ایران ایستاده بودند، به ما کمک کرد اما فضل الهی باعث شد آنها با شرمندگی به زباله دان تاریخ بپیوندند از این رو شاهدیم عنایات الهی بعد و قبل از جنگ تحمیلی ادامه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۸۰۰ پرواز خارجی که از آسمان ایران می گذرد، یادآور شد: این دلیل بر امنیت جمهوری اسلامی دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مقطعی به جمله مهمی اشاره کردند "اگر من در راه فرهنگ و معنویت کشته شوم احساس می کنم در راه خدا کشته شدم. " که این جمله مبین اهمیت فرهنگ است که از اهمیت تنفس هم بیشتر است چرا که تنفس اگر قطع شود انسان می میرد اما حیات بعدی آن باقیست.

ذوالانوار با اشاره بر اینکه راه پیروزی از اتحاد و انسجام می گذرد، گفت: مردم غزه ایستادند و کشوری که می خواست خاورمیانه بزرگ درست کند اکنو در برابر یک جمعیت ۱.۵ میلیونی مانده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری گفت: به حجم واردات و ارزش آنها نگاه کنید، باید ببینیم دربعد اقتصادی چقدر می شود چرا که اکثر پول های کشور را در تهران تجمع می دهیم و جاهای دیگر را لاغر می کنیم، اگر می خواهیم زندگی مردم خوب شود باید کلیدی که در انتخابات در دست داشتید اکنون از برخی وزرا بگیرید چون آن کلید را به خارجی ها دادند به  آنهایی که برای جوانان خود شغل درست می کنند اما اکنون بدبختی اش مال زندگی جوانان ماست، بعد می گوییم جوانان ما زندگی شان رو غلتک است امیدوارم روزی نیاید که بگویم غلتک روی جوانان ما و زندگی آنهاست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روز خبرنگار را هم تبریک می گویم، رسالت آنها حساس سنگین و تاریخ ساز است و باید توجه کرد خبرنگاران خریدنی هم نیستند.

برچسب‌ها:

نظر شما