شناسهٔ خبر: 64453 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نبویان:

مجلس خواستار تعامل با دولت است/ استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند

نبویان/1 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند، گفت: نمایندگان در دفاع از حقوق ملت قد علم کرده‌اند و مجلس در مقام تعامل با دولت است.

به گزارش نماینده، سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ‌در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دلایل استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، ‌ تحقیقات و فناوری اظهار داشت:‌ رشد علمی جامعه به برکت دانشگاهیان ما است و دانشگاه وقتی به رشد می‌رسد که آرامش داشته باشد و بتواند برای جامعه کارگشا باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه آرامش دانشگاه‌ها اصل قرار دارد، ‌ادامه داد: طبیعی است کسانی‌که سردمدار اغتشاش و ناآرامی هستند نمی‌توانند آرامش را به دانشگاه بیاورند و ما هم نسبت به همین مسئله واکنش نشان دادیم و گفتیم کسانی که بر مناصب مدیریتی قرار داده‌اید باعث ناآرامی خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بی‌قانونی در معرفی رؤسای دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد:‌ اگر شخصی با عنوان رئیس دانشگاه بخواهد منصوب شود باید ابتدا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود اما ما مشاهده کردیم که از طریق ایمیل و پیامک و یا راه‌های دیگر می‌خواستند رئیس دانشگاه تعیین کنند.

نبویان ادامه داد:‌ مشکل بعدی این بود که برخی اساتید و دانشجویان که مشکل اخلاقی داشتند و امنیت دختران دانشجو را به خطر انداخته بودند بازگشته بودند و متأسفانه نسبت به این مسئله اقدامی صورت نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند، بیان داشت: هدف نمایندگان دفاع از حقوق ملت است و کسانی که به استیضاح رأی دادند متعلق به هیچ طیف سیاسی خاصی نبوده‌‌اند و در دفاع از حقوق ملت قد علم کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس در مقام تعامل با دولت است، گفت:‌ به طور مثال مشکل مردم اقتصاد بود و ما هم به وزیر اقتصاد رأی بالایی دادیم، مجلس برای وزارت علوم ۵ ماه مذاکره کرد و بیش از ۱۰ جلسه برگزار کرد که این مطلب بیانگر این موضوع است که در واقع مجلس خواستار تعامل با دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام مجلس این بود که خواستار تعامل با دولت است و در عین حال از حقوق مردم کوتاه نیامده و نمایندگان مردم خواستار حل مشکلات جامعه هستند.

 

نظر شما