شناسهٔ خبر: 64445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در تجمع روحانیون:

غزه آتش‌بسی را بپذیرد که دشمن تسلیم شود نه اینکه خلع سلاح شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع آتش‌بس در غزه گفت:‌ فلسطینیان آتش‌بسی را بپذیرند که دشمن صددرصد تسلیم شود نه اینکه در کنار آتش‌بس بخواهند خلع سلاحتان کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در تجمع اعلام همبستگی ائمه جمعه جماعات، علما، طلاب و مبلغین تهران با مسلمانان مظلوم و محکومیت تخریب مساجد که صبح امروز در میدان فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: تجمع باشکوه روحانیت امروز با هدفت ابراز تنفر و انزجار از جانیان جهانی که به هیچ ارزشی وقعی نمی‌نهند و با همه فضیلت‌های انسانی می‌جنگند؛ آنان که مسجدالاقصی را به آتش می‌کشند.

وی افزود: ما همچنین در اینجا جمع شدیم تا از رژیم صهیونیستی این جنایتکار جهانی که به هیچ چیز رحم نمی‌کند و اصلا انسانیتی در خود احساس نمی‌کند و در غزه فاجعه آفریده است ابراز تنفر کنیم.

موحدی‌کرمانی ادامه داد: عزیزانی که در غزه مورد ظلم و ستم هستند بدانند خداوند وعده داده که پیروز خواهند شد البته شرط آن این است که با ستمگران بجنگند. عزیزان مظلوم غزه بدانند خدا با آنهاست و آنها را یاری می‌کند. حرکت آنها حرکت حیات طیبه است و دشمنان‌شان با یک حرکت محکم از ناحیه مؤمنین نابود خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: مردم مظلوم غزه بدانند که در مقام دفاع هستند و دفاع جایگاه عظیمی در اسلام دارد و دشمن می‌خواهد آنها را از دین شان جدا کند اما آنها وظیفه دارند بایستند و مقاومت کنند.

موحدی‌کرمانی گفت: مردم غزه در حال دفاع از دین، شرف و کرامت انسانی هستند و حرکت‌شان جهاد فی‌سبیل‌الله است. از سوی دیگر امید پیروزی در غزه وجود دارد و می‌دانیم روحیه در جنگ بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند یاور مردم مظلوم غزه است و آنها پیروز خواهند شد. البته ارتباط‌شان با خدا نباید یک لحظه هم قطع شود. در این جنگ هر دو می‌کشند اما دشمنان مرگ را نیستی، شکست و پوچی می‌دانند و مسلمانان با این تفکر می‌جنگند که یا دشمنان را می‌کشند و پیروز می‌شوند و یا شهید می‌شوند و به سعادت ابدی می‌رسند لذا مسلمانان باید محکم در برابر دشمنان بایستند و با روحیه بجنگند و پیروزی از آن آنهاست.

موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مردم مظلوم غزه با حرکت‌شان در تمام مبارزات انبیاء و اولیاء الهی شریک خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وظیفه مسلمین و سران جهان اسلام در خصوص مردم غزه اظهار داشت: عربستان و سران آن و کشورهای حمایت کننده از داعش و اسرائیل بدانند که اگر از غزه حمایت نکنند نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند.

موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به موضوع آتش‌بس در غزه گفت:‌ قرآن می‌گوید اگر واقعا راست گفته‌اند و دست از جنگ کشیده‌آند شما هم دست از جنگ بکشید اما آیا واقعا آنها راست می‌گویند باید مراقب بود زیرا دشمن، دشمن است و به دنبال منافع خود می‌رود و چه بسا پیشنهاد آتش‌بس می کنند تا برای حمله بیشتر و غافلگیری فلسطینی‌ها آماده شوند لذا آنها باید آتش‌بسی را بپذیرند که صددرصد دشمنشان تسلیم شده باشد و در این خواست راست بگوید نه اینکه در کنار آتش‌بس بخواهد فلسطینی‌ها را خلع سلاح کند و پس از آن هر وقت خواست به آنها حمله و قتل عام‌شان کند.

وی با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی اظهار داشت: این عمل با وقاحت در ۴۵ سال پیش رخ داد و در طی این سال‌ها متأسفانه ۲۰۰ مسجد تخریب شده، چندین مسجد تبدیل به معبد، کنیسه و کلیسا شده، ۱۲۰۰ مسجد تبدیل به کافه و میخانه شده و ده‌ها مسجد تبدیل به محل نگهداری حیوانات که متأسفانه این اقدامات در بحرین، فلسطین، سوریه، عراق و ... رخ داده است.

وی افزود: از طرف دیگر تکفیری‌ها بیش از ۵۰ مسجد، کلیسا و ... را نابود کرده‌اند و می‌خواهند این مکان‌ها را از حالت اسلامی خارج کنند لذا جهان اسلام و سران کشورهای به اسم اسلامی بیدار شوند و به وظیفه خودشان عمل کنند.

نظر شما