شناسهٔ خبر: 64439 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله خاتمی:

حمایت دولت و پرهیز از تخریب آن وظیفه‌ای همگانی است

امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری بارها از همه دولت‌ها حمایت کرده و از دولت یازدهم نیز حمایت کردند بنابراین همه ما وظیفه داریم از دولت حمایت کرده و از هرگونه تخریب بپرهیزیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) از سوی دفتر امام جمعه قزوین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی امام صادق(ع) اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلی امام صادق(ع) این بود که توانستند حوزه‌ها را به خانه‌ها ببرند.

وی افزود: این امام بزرگوار در دوران حیات با برکت خود توانستند شاگردان زیادی تربیت کنند که همه آن‌ها اصل ولایت‌مداری را در دستور برنامه‌ها و دروس خود قرار داده بودند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این امام بزرگوار در دوران حیات خویش اخلاق و علم را در حوزه علمیه برجسته کردند و در این زمینه بهترین الگو برای شما طلاب و اساتید حوزه علمیه به شمار می‌روند.

خاتمی عنوان کرد: از اساتید و طلاب حوزه علمیه انتظار می‌رود اخلاق را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در راستای ترویج آن در جامعه بکوشند.

وی تصریح کرد: در دوران حیات امام صادق(ع) حوزه علمیه آن زمان، حوزه حاضر در صحنه بوده و امروز نیز معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در مدارس نقش مهم و تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روحانیت مایه افتخار این حکومت دینی و اسلامی بوده و همواره در همه صحنه‌های نظام حضوری گسترده دارد.

خاتمی بیان کرد: امروز باید بیش از همیشه ولایت‌مدار بوده و منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بقای این اسلام ناب محمدی (ص) در تبعیت از ولایت‌مداری است و ملت همیشه بیدار ایران اسلامی همواره اصل ولایت‌مداری را به اثبات رسانده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر حمایت از دولت یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها از تمام دولت‌ها حمایت کرده و از دولت یازدهم نیز حمایت کردند بنابراین همه ما وظیفه داریم از دولت حمایت و از هرگونه تخریب بپرهیزیم.

نظر شما