شناسهٔ خبر: 64437 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از مداحی سلیم موذن‌زاده تا درددل‌های جوانان و نخبگان با روحانی

دیدار رئیس جمهور با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل در حالی برگزار شد که سلیم موذن‌زاده به عنوان سلطان‌الذاکرین و مرصع‌خوان برتر جهان تشیع قطعاتی از هنر خود را در مرثیه‌خوانی به نمایش گذاشت.

به گزارش نماینده به نقل از فارس در این دیدار که صبح امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، در ابتدا دکتر محمد رضا مرندی فرزند شهید عباس مرندی با حمایت از مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم و ارائه آماری از جمعیت ایثارگران استان اردبیل که ۱۳ هزار نفر هستند، خواستار حمایت رئیس جمهور از اجرای نظام جامع خدمات به ایثارگران، پرداخت دیون باقیمانده آنها و همچنین بها دادن به تامین هزینه‌های درمانی جانبازان با رقم بسیار بالا از سوی رئیس جمهور شد و از راه‌اندازی صندوق سلامت و احداث اردوگاه تفریحی ایثارگران در سرعین حمایت کرد.

* یوسفی سادات به نمایندگی از تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد چالش‌های پیش‌روی سمن‌ها را مطرح کرده و خواستار بها دادن به اعتمادسازی بیشتر در بین سازمان‌های مردم نهاد، واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، آگاهی مردم از توان و ظرفیت این مجموعه‌ها و ضرورت شکل‌گیری و راه‌اندازی مرکز توانمندسازی و ظرفیت‌سازی تشکل‌های مردم نهاد را در استان از رئیس جمهور خواستار شد.

* در این نشست فاطمه جوادی به نمایندگی از زنان نخبه و فرهیخته احقاق حقوق واقعی زنان، حمایت از نهاد خانواده، بها دادن به فارغ‌التحصیلان بیکار زن، اهمیت راه‌اندازی بازارچه‌های دایمی فروش محصولات بانوان، احداث بیمارستان تخصصی و مجتمع ورزشی اختصاصی بانوان، حمایت از تعاونی‌های تولید و کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بانوان و همچنین احیای کانون‌های فرهنگی و هنری و تشکیل مجموع دایرة‌المعارف زنان از خواسته‌ها و مطالبات به حق اعلام کرد.

* یاور عبدی جانباز آزاده به نماینده از جامعه ایثارگران برخی مشکلات و نارسایی‌های جانبازان به ویژه جانبازان روحی و روانی و سنگینی هزینه‌های درمان آنها را یادآور شده و خواستار اجرایی شدن قانون جامع ایثارگران و رفع تبعیض در بین ایثارگران و همچنین جذب و استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان شدند.

* محمد صادقی اشرفی نماینده جامعه علمی و پژوهشی جوانان نیز که اغلب سیاسی و هیجانی مطالب خود را مطرح کرد و مورد تشویق نیز واقع شد به برخی از نابسامانی‌های دولت گذشته در رسیدگی به جوانان و نخبگان اشاره کرد و از رئیس جمهور به نمایندگی از جوانان خواست تا به این قشر اعتماد کرده و بهای بیشتری بدهند.

* رئیس جمهور بعد از مرثیه‌خوانی فخرالذاکرین سلیم موذن‌زاده افتخار عالم تشیع بر روی سن از این مداح ۸۰ ساله اردبیلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرده در حالی که قرار بود سلیم موذن‌زاده نشان فرهنگ از سوی دولت دریافت کند که این وعده تحقق نیافت.

* اما حاشیه‌های دیگری از این مراسم که قابل توجه است اینکه خبرنگاران در یک سرگردانی واقعی با هزاران مصیبت خود را به محل برگزاری این مراسم رساندند و در حالی که باید از هفت خوان رستم در بازرسی عبور می‌کردند بزرگترین گیری که به آنها دادند که خنده‌آور به نظر می‌رسید اینکه خبرنگاران نباید تلفن همراه خود را به داخل سالن ببرند.

نظر شما