شناسهٔ خبر: 64395 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واعظی

پهنای باند در پایان دولت یازدهم به ۳۰ برابر افزایش می‌یابد

واعظی/1 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پهنای باند در پایان دولت یازدهم به ۳۰ برابر افزایش می‌یابد، گفت: امسال برای ۳۰ هزار نفر در بخش "آی تی" اشتغال زایی ایجاد شده و در سال آینده این رقم به ۱۰۰ هزار نفر در گستره کشور می‌رسد.

به گزارش نماینده، محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان‌های مرزی کشور محسوب می‌شود، دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سیاستی که در این زمینه اتخاذ کرده، بنا دارد توجه ویژه‌ای به این استان و دیگر استان های مرزی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون "آی سی تی" یا ارتباطات و فناوری اطلاعات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان زیرساخت توسعه مطرح شده و همگام با آن، توانمندسازی سایر بخش ها نیز مطرح است.

واعظی تصریح کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و دولت در این مقطع زمانی توجه ویژه ای به"آی سی تی" نشان داده است یعنی در یک سال گذشته وزارت ارتباطات هر آنچه را که از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده آنها همواره کمک و یاری نموده و هیچ لایحه و طرحی در ارتباط با بخش ارتباطات نبوده که تصویب نشده باشد.

پهنای باند در پایان دولت یازدهم به ۳۰ برابر افزایش می یابد

وی افزود: خوشبختانه چنین فضایی نیز در دولت تدبیر و امید وجود دارد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با این پشتوانه ای که در ارتباط با فیبر، انتقال و پهنای باند و هر آنچه به این وزارت خانه مربوط می شود، در آخر این دوره  برخی از آنها حتی ۲۰ تا ۳۰ برابر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اصل مخابرات و آی تی باید به غیر از بحث زیرساخت و مباحثی که به امنیت کشور ارتباط دارد، بقیه مباحث آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد، پس این سیاستی است که وزارت خانه آن را دنبال می کند و در آذربایجان غربی نیز خواهان فعالیت جدی بخش خصوصی هستیم.

واعظی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدوار است که بتواند در آینده ای نزدیک برای این بخش و در این استان حرف های بیشتری برای ارائه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت یازدهم در سایه اعتمادی که مردم در ۲۴ خرداد سال گذشته انجام داده و عهدی که آقای روحانی با مردم و مقام معظم رهبری بست بنایش بر این است که آرامش، همدلی و وحدت در این دوره الگو و نمونه باشد.

قوای سه گانه زیر پرچم ولایت فقیه اداره می‌شوند

واعظی تصریح کرد: در یک ساله گذشته در موارد متعددی اتفاق افتاد که برخی به دلایل سیاسی تلاش می کردند انسجام بین دولت و ملت، دولت و مجلس و دولت و قوه قضائیه را از بین ببرند، اما افتخار سه قوه این است که بتوانند زیر چتر رهبر معظم انقلاب اداره شوند.

وی افزود: خواست مقام معظم رهبری از قوای سه گانه این است که همدلی و هم بستگی خود را به مردم در عمل نشان دهند و به همین دلیل است که روحانی از ما خواست با توجه به اینکه همه در اردبیل هستند، همه وزیران به مجلس بروند تا آقای فرجی دانا، وزیر علوم که از همکاران خوب ما بود رای بیاورد.

رئیس جمهور به رای نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر علوم احترام گذاشت

واعظی تصریح کرد: عزم جدی روحانی این بود که آقای فرجی‌دانا رای بیاورد اما وقتی در بین سخنرانی به ایشان خبر دادند که رای نیاورد نخستین صحبت وی این بود که استیضاح حق مجلس است، هر چیزی که مجلس تصمیم بگیرد ما به عنوان دولت تابع آن هستیم.

وی گفت: از سوی دیگر رئیس جمهور گفت با توجه به حجم فضا‌سازی پایگاه‌های اینترنتی در داخل و خارج از کشور، وقتی نمایندگان ملت رای به استیضاح می‌دهند یعنی این برنامه ادامه پیدا نمی‌کند پس بحث آرامش و همدلی و عدم تفرقه باید در بین ملت برقرار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نکته دیگری که در برنامه دولت است اینکه در کشور ایران فرهنگ و اخلاق باید در صدر کارهایمان باشد چون اجازه نداریم به هر دلیلی فرهنگ، اعتقادات و اخلاق را زیر پا بگذاریم یعنی هیچ توجیهی برای آن نمی توانیم درست کنیم.

واعظی بیان کرد: هدف و دغدغه بعدی دولت و تک تک کابینه آن، سر و سامان دادن به موضوع اقتصادی است، چون سخت و دشوار است که به مردم گفته شود کشوری با این همه ذخایر عظیم که نفت را با قیمت بالای ۱۰۰ دلار می فروشد از نظر اقتصادی مشکل داشته باشد.

ایجاد فضای همدلی و وحدت سبب توسعه اقتصادی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس اگر بتوانیم فضای همدلی و همبستگی را در جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده و به مسائل خارجی خود سر و سامان بدهیم به طور قطع کشوری پیشتاز از نظر اقتصادی و توسعه در منطقه خاورمیانه می شویم.

واعظی تصریح کرد: به طور قطع در جمهوری اسلامی ایران اگر فضای یکدلی میان مردم و دولت و دولت و قوای سه گانه بوده و تمامی ملت تحت مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی و اطاعت ایشان باشیم راه کوتاهی در توسعه و رشد اقتصادی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امسال هدف وزارت ارتباطات این است که رونق را به کسب و کار آورد چون به دنبال رونق، اشتغال زایی به وجود می آید، در هفته گذشته وزارت ارتباطات لایحه ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و برخورد نمایندگان مجلس با فوریت آن مثبت بود.

سیاست ایجاد رفاه عمومی برای ملت در دولت یازدهم

واعظی با اشاره به حوزه سلامت افزود: سیاست امسال دولت این است که اگر نتواند در کوتاه مدت رفاه را برای عموم مردم ایجاد کند اما در عوض در کوتاه ترین زمان ممکن پول را در بیمه ها و وزارت بهداشت تزریق کند به طوری که مردم کمتر در بیمارستان ها گرفتار شوند.

وی افزود: سیاست خارجی دولت نیز این است که اختلافات با سایر کشورها ساماندهی شود یعنی دوست و دشمن خود را شناسایی کرده و با همسایگان خود ارتباط مناسبی برای صادرات کشور برقرار کنیم و به ویژه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مسلمان در اولویت قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنای این وزارت خانه این است که در آذربایجان غربی زیرساخت های "آی تی سی" گسترش یابد چون مسیر ارتباطی ایران با جهان از این استان انجام می شود پس این خود برای آذربایجان غربی یک فرصت و امتیاز است و باید استان بیشتر از این از لحاظ مسائل امنیتی و توسعه مراقب باشد.

واعظی تصریح کرد: اگر امروز فیبری در این استان قطع شود فیبر بسیاری از استان‌های کشور نیز قطع می شود پس باید مانع از این کار شویم.

وی گفت: سرمایه گذاری بسیار مناسبی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرکت مخابرات در تلفن همراه اول و رایتل انجام شده چون این بخش، یک بخش سرمایه بری است یعنی برقراری سهل الوصول ارتباطات و گسترش آن نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است و بر این اساس امیدواریم علاوه بر اینکه مردم این استان در نوبت تلفن ثابت نباشند در هفته دولت، تلفن همراه را در سراسر کشور به نسل سوم و چهارم ارتقا دهیم.

۷۰۰ روستای آذربایجان غربی از نعمت اینترنت بهره مند شدند

واعظی تصریح کرد: به طور قطع در برنامه های این وزارت خانه توجه ویژه به روستاهای سراسر کشور می شود و در این رابطه هم اکنون ۷۰۰ روستا در استان از اینترنت برخوردار هستند و امیدواریم این رقم در سال ۹۳ و سال آینده افزایش یابد.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدوار است که پست بانک ها در مناطق محروم و روستایی به روستاییان و فعالان عرصه صنایع دستی با پرداخت وام بلند مدت کمک کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: امسال برای ۳۰ هزار نفر در بخش "آی تی" اشتغال زایی شده و در سال آینده این رقم به ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما