شناسهٔ خبر: 64393 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

«گزارشگران بدون مرز» آزادی فوری وبلاگ نویسان بحرینی را خواستار شد

سازمان «گزارشگران بدون مرز» خواستار آزادی فوری 12 عکاس و وبلاگ نویس بحرینی از زندان‌های رژیم آل خلیفه شد.

به گزارش نماینده به نقل از «شبکه العالم»، سازمان «گزارشگران بدون مرز» با صدور گزارشی در آستانه اعلام حکم دادگاه تجدید نظر «احمد حمیدان» عکاس بحرینی، خواستار آزادی فوری ۱۲ عکاس و وبلاگ نویس بحرینی از زندان‌های رژیم آل خلیفه شد.

گزارشگران بدون مرز اسامی ۱۲ فعال در بند را اعلام کرده است که هشت تن آنها عکاس و بقیه فعال اینترنتی هستند.

در این گزارش تاکید شده است که مقامات بحرین تلاش می‌کنند با بازداشت گسترده فعالان رسانه‌ای و دیگر فعالان، صدای مخالفان را خفه کنند.

از طرفی دیگر سازمان «دیده بان حقوق بشر» اعلام کرد: ۱۰ فعال بحرینی که با اقدام نادرست حکومت این کشور لغو تابعیت شده‌اند، اکنون  در معرض خطر تبعید یا زندان قرار دارند...این افراد جزو ۳۰ نفری هستند که در نوامبر ۲۰۱۲ با اتهام آسیب زدن به امنیت کشور لغو تابعیت شده بودند. جز این ۱۰ نفر بقیه افراد، بحرین را ترک کرده‌اند.

دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد: قانون تابعیت بحرین در جولای ۲۰۱۴ دچار تغییراتی شد که به وزارت کشور اختیار بیشتری برای لغو تابعیت کسانی را می‌دهد که «وفاداری لازم به کشور» را ندارند. متن این قانون به گونه ای مبهم است که امکان سوء استفاده از آن را علیه منتقدان دولت فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار لغو قوانینی شد که به مقامات رژیم آل خلیفه اجازه لغو تابعیت شهروندانشان بر قوانین مبهم و بی اساس را می‌دهد.

بر پایه این گزارش، دیده بان حقوق بشر همچنین خواستار بازگردان تابعیت ۱۰ فعال مذکور، در کنار ۲۰ فعال دیگری شد که تابعیت آنها لغو شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما