شناسهٔ خبر: 64281 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ظریف: صنایع دفاعی الگویی برای پیشرفت صنایع مختلف است

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران الگویی برای پیشرفت صنایع مختلف کشور است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه معاونین وزارت امور خارجه و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درآستانه 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی از بخش های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کرد.

در جریان این بازدید که سردار « حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشت، ظریف در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تمجید از فعالیت ها و پیشرفت های روز افزون صنایع دفاعی کشور در سال های اخیر گفت: برای هر ایرانی میزان پیشرفت، خودباوری و توان علمی و فنی کشور افتخارآفرین است.

وی افزود: حوزه دفاعی و صنایع ما نه تنها برای دفاع کشور بلکه برای پیشرفت صنایع مختلف نیز فعالیت های عظیم و قابل توجهی انجام داده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به زبانزد بودن ایرانیان در مقاومت و ایستادگی اظهارداشت: ملت بزرگ ما با توان سخت افزاری عظیم این اطمینان را در خود تقویت کرده اند که به هیچ کشوری اجازه طمع و نفوذ به مرزهای ایران را ندهند و همچنین از این توان برای پیشرفت و توسعه فناوری تمامی حوزه های کشور به ویژه فناوری های نوین بهره گیرند.

ظریف با تقدیر از فعالان عرصه صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: این فعالیت ها به طور قطع تداوم رشادت ها و فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس است و مردم شریف ایران نیز همواره سپاسگزار و مدیون تلاش های این انسان های شریف هستند.