شناسهٔ خبر: 64267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

غضنفرآبادی در موافقت با استیضاح وزیر علوم

حمایت ضدانقلاب از وزیر مایه شرمساری است/ فرجی‌دانا به‌جای اینکه مدیریت کند، مدیریت شد

غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم به‌جای اینکه مدیریت کند، مدیریت شد.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی امروز پارلمان در موافقت با استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: موضوعی که من مطرح می‌کنم تخلفات قانونی است؛ اهمیت و حساسیت دانشگاه‌ها و وزارت علوم بر کسی پوشیده نیست. دانشگاه‌ها محور همه پیشرفت‌ها هستند، یعنی اقتصاد، فرهنگ و اخلاق.

وی ادامه داد: اگر فضای دانشگاه‌ها فضای آرامش، علمی، تحقیق و اندیشیدن نباشد اقتصاد، اخلاق، فرهنگ، پیشرفت و سیاست نخواهیم داشت؛ من با توجه به این حساسیت دلایلی را برای استیضاح یافتم که طرح را امضا کردم. البته به‌دنبال این بودم که اگر اصلاح شود یا در بررسی‌هایم این دلایل را قابل اطمینان نیابم، امضای خود را پس بگیرم. اما امروز متأسفم که اعتمادم به وزیری که به او رأی دادم سلب شده است.

نماینده مردم بم در مجلس افزود: بنده به‌عنوان یک طلبه، حقوقدان و قاضی و با لحاظ دو سوگند، سوگند رعایت عدالت در قضاوت و سوگند به‌عنوان نماینده در دفاع از حقوق مردم که ادا کرده‌ام و بازهم تکرار می‌کنم والله، اظهاراتم از روی علم و آگاهی و مسئولیت شرعی و دینی است نه سیاسی، حزبی، جناحی و گروهی، آن‌گونه که به‌غلط فضای سنگین رسانه آن را القا کرده است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: ذکر این نکته را لازم می‌دانم که آقای فرجی دانا را همان‌گونه که رئیس جمهور گفت انسانی متدین، محترم و دانشمند می‌دانم و باور عمیق قلبی دارم و وظیفه خود می‌دانم که دولت را در انجام وظایفش کمک و همراهی کنیم، اما با توجه به مطالبی که همکاران گفتند و با توجه به دلایل ارائه شده، نمی‌گویم شما نخواستید فضای دانشگاه‌ها، فضای آشفته سیاسی شود؛ اما می‌گویم شما نتوانستید مدیریت کنید که این مشکلات انبوه در دانشگاه‌ها اتفاق نیفتند و روز به روز بیشتر نشود.

وی خطاب به فرجی دانا تأکید کرد: آقای دکتر به‌جای اینکه مدیریت کنید، مدیریت شدید؛ دلیلش این است که می‌گویند با رفتن آقای وزیر تغییری در ادامه کار به وجود نخواهد آمد. دلایل اندک بنده شامل خلاف قانون عمل کردن در انتصابات می‌شود؛ شما در انتصابات مرتکب دو خطا شدید، اول اینکه بدون استعلام از نهادهای قانونی، انتصاب انجام دادید و دوم اینکه بعد از آنکه جواب استعلام آمد با لجبازی و ناتوانی در مدیریت دو نفر را که رد صلاحیت شده بودند و در فتنه حضور داشتند از مدیریت حذف نکردید. رد صلاحیت یکی از آنها در 13 آبان 92 اعلام شده و مدرک آن موجود است.

نماینده مردم بم در مجلس با بیان اینکه براساس قانون کسی نمی‌تواند بیش از شش ماه سرپرست باشد، اما تعدادی از سرپرستان منصوب توسط شما بیش از شش ماه هنوز سرپرست باقی مانده‌اند، گفت: بی‌اعتنایی دیگر شما به قانون این است که در سال 92، تعداد 147 نفر از پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد را که رد صلاحیت شده‌بودند ثبت نام کردید و در دوره دکتری 23 نفر از افراد رد صلاحیت شده را ثبت نام کردید. از شما نقل شده است که این افراد در زمان سرپرستی آقای دکتر توفیقی ثبت‌نام شده‌اند، سؤال من همین‌جا است: اولاً نسبت شما با آقای توفیقی چیست؟ آیا شما در اعتراض به رفتار او برخوردی با وی داشته‌اید؟

حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: ثانیاً چرا در 9 ماه فرصت علی‌رغم اظهار نظر صریح نهادهای اطلاعاتی نسبت به اخراج این افراد اقدام نکردید؟ ملت ایران بدانند رد صلاحیت شده‌ها دارای سوابقی از قبیل هواداری از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب، گروه‌های چپ مارکسیستی، اهانت به مقدسات و مدعیان دروغین هستند؛ هجمه رسانه‌ای علیه نمایندگان در دفاع از شما را این قبیل آمارها به‌خوبی نشان می‌دهد.

وی در توضیح دلایل خود برای امضای طرح استیضاح گفت: سومین دلیل من ورود عناصر فتنه به دانشگاه‌ها است؛ چرا شما اجازه دادید که یکی از سران فتنه در دانشگاه‌ها حضور پیدا کند. اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در ممنوع التصویری وی نبود، امروز فیلم آن را نمایش می‌دادیم. نمایندگان دلیل دفاع این فرد را از آقای وزیر علوم بدانند.

نماینده مردم بم در مجلس خطاب به وزیر علوم گفت: بازی دموکراسی هدایت شده را به‌قول خودتان با اعزام هیئت‌های آن‌چنانی در دانشگاه‌ها انجام دادید که دوستان پیرامون آن توضیح خواهند داد، اما سؤال من این است که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق قانونی‌اش در رأی دادن به رؤسای دانشگاه‌ها محروم کردید و آنها را در مقابل دانشگاهیان قرار دادید که اگر رأی به فرد فاقد صلاحیت بدهند، خلاف اعتقادشان عمل کرده‌اید و اگر رأی ندهند، شما فرصت فراهم کردید تا شورای عالی انقلاب فرهنگی مشروعیتش بین دانشگاهیان مخدوش شود.

به گزارش تسنیم حجت الاسلام غضنفرآبادی اظهار داشت: آقای وزیر؛ شما سرپرستانی را معرفی کردید که ظرفیت رأی آوردن نداشتند. برای نمونه یکی از کسانی را که در فتنه نقش فعال داشت و به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به او رأی نداد با لجاجت حفظ کردید، مگر همان زمان جناب آقای رئیس جمهور به شما نگفت که دو تای دیگر را نمی‌خواهد معرفی کنید؟ چرا آنها را تغییر ندادید؟ علی‌رغم اینکه آقای رئیس جمهور به شما گفت اما به آن صحبت اعتنایی نکردید.

وی ادامه داد: یادتان هست که آقای حداد عادل به شما گفت ما با آقای هاشمی وزیر بهداشت و درمان جدیداً آشنا شده‌ایم، ولی شما را از قدیم می‌شناسیم. چطور است هرکه را آقای هاشمی معرفی می‌کند، رأی می‌آورد ولی وقتی شما معرفی می‌کنید رأی نمی‌آورد؛ لازم می‌دانم از تدبیرهای وزیر بهداشت تشکر کنم و از آقای ظریف و سایر اعضای هیئت دولت نیز قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم بم در مجلس خطاب به وزیر علوم گفت: چقدر آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس تلاش کرد که کار به اینجا کشیده نشود؟ آقای دکتر؛ امروز بیکاری خانواده‌ها را دچار افسردگی کرده است؛ آن‌وقت ارزش دارد که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی یا بازارچه سیاسی شوند؟ آقای دکتر حداد عادل در جریان رأی اعتماد آن‌قدر از شما و خانواده شما تعریف کردند که ما شیفته شما شدیم و به شما رأی دادیم.

حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: شما قول دادید که آرامش را در دانشگاه‌ها حفظ کنید ولی آیا این کار را کردید؟ آقای وزیر، چکار کردید که وزیر ضدانقلاب خارج‌نشین دولت اصلاحات از شما دفاع کند و یکی از سران فتنه از شما دفاع کند، سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی و آن کوفت و زهرماری‌ها از شما دفاع کنند؟

وی تأکید کرد: مشکل اساسی یک عده از سیاسیون این بوده و هست که مرزهای سیاسی خود را با ساختارشکنان و ضدانقلابیون داخلی و خارجی و خائن به انقلاب مشخص نکردند. ما نگرانی آنها را از استیضاح و تلاش برای باقی ماندن شما درک کردیم، اما شما چرا اعلام برائت نکردید؟ چرا در مقابل این حمایت‌ها هیچ واکنشی از خود نشان ندادید؟ آقای وزیر، شما وزیر این نظامید، چرا واکنش نشان ندادید؟ همین یک مورد برای عدم صلاحیت شما کافی است. شما فردای قیامت باید در مقابل بیش از 200 هزار شهید و آه و اشک مادران و همسران و فرزندان شهدا، امام(ره) و خدای سبحان پاسخگو باشید.

نماینده مردم بم در مجلس اظهار داشت: آنجا که این امکانات دولت و فضاسازی‌های رسانه‌ای نیست که به داد شما برسد و شما را کمک کند. آنجا ابزارهای تهدید و تطمیع وجود ندارد که به کمک شما بیاید؛ آقای وزیر؛ آیا شما فتنه را درک کردید، فتنه‌ای که داشت ریشه نظام را می‌زد؟  اگر درک کردید چرا با به‌کارگیری افراد فتنه‌گر با نظام بازی کردید؟ آقای وزیر؛ شما چشم تیزبین، قدرت و وظیفه شناسی مجلس را باور نکردید.

حجت الاسلام غضنفرآبادی در پایان گفت: یقین بدانید این مجلس غیرت دینی و انقلابی دارد و در این مجلس هنوز یادگاران دوران دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و آزادگان حضور دارند. هنوز ترنم صدای امام راحل گوش جان این مجلس را می‌نوازد که فرمودند نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان برسد. آقای وزیر، شما مطمئن باشید و دیگران هم مطمئن باشند که از درون مجلس نهم، مجلس ششمی بیرون نخواهد آمد. شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت تدبیر و امید را از ریل خارج کردید و به‌مصلحت دنیا و آخرت‌تان نیست که در این سمت باقی بمانید.

نظر شما