شناسهٔ خبر: 64244 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

غضنفرآبادی: وزیر محترم نتوانست دانشگاه‌ها را مدیریت کند

استیضاح/1* نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اهمیت و حساسیت دانشگاه‌ها بر کسی پوشیده نیست و اگر فضای آرامش در دانشگاه‌ها نباشد نه اقتصاد داریم، نه فرهنگ، نه سیاست و نه پیشرفت و باید بگویم که آقای فرجی‌دانا را نیز انسانی متدین، مومن و دانشمند می‌دانم.

به گزارش نماینده، به نقل از ایسنا، موسی غضنفرآبادی که به عنوان مخالف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: باور عمیق دارم و خود را موظف می‌دانم که به دولت در انجام وظایف قانونی خود کمک کنم اما متاسفانه باید بگویم یقین دارم که وزیر محترم نتوانست دانشگاه‌ها را مدیریت کند و امروز مجبوریم این را بگوییم.

وی با انتقاد از وضع انتصابات وزیر علوم، گفت: ایشان بدون استعلام از نهادهای قانونی انتصاباتی را انجام دادند و دو نفر را که بعدها صلاحیت‌شان تایید نشد همچنان بر مسند مسئولیت نگه داشتند و در حالی که طبق قانون کسی نمی‌تواند بیشتر از شش ماه سرپرست بماند شما اصرار به حفظ سرپرست در معاونت خود داشتید. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعدادی از افراد را که واجد شرایط نبودند را دوباره به دانشگاه‌ها دعوت کردید و ثبت‌نام نمودید.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم و شخص وزیر در ۹ ماه فعالیت خود علیرغم اظهارنظرهای صریح نهادهای اطلاعاتی نسبت به اخراج آنها اقدام نکردند و بر حضورشان پافشاری نمودند.

وی ادامه داد: با ورود عناصر فتنه به دانشگاه‌ها اجازه داده شد این عناصر در دانشگاه فعالیت کنند و بازی دموکراسی هدایت شده‌ای را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم و در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق رای خود محروم کردند و من به آقای وزیر می‌گویم که چرا شما سرپرستانی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردید به گونه‌ای بودند که شورا نتوانست به آنها رای بدهد و در مقابل بر نظر خود لجاجت کردید و شورا را با اظهارنظرهایی مورد خطاب قرار دادید.

غضنفرآبادی تصریح کرد: در زمان رای اعتماد به شما آقای حداد شما را انسانی متدین و توانمند خواند و ما به رای دادن به شما ترغیب شدیم و در زمان فعلی نیز دکتر لاریجانی تلاش‌های زیادی برای عدم اعلام وصول استیضاح کرد اما متاسفانه شما به همه اینها بی‌توجه بودید و آقای وزیر آیا شما فتنه را درک کرده‌اید؟ و اگر درک کرده‌اید چرا بکارگیری عناصر موثر در اتفاقات سال ۸۸ را در وزارتخانه خود دنبال نمودید و افرادی نیز از این کار شما حمایت کردند و وزیر خارج‌نشین دولت اصلاحات رفتارهای شما را تایید نمود.

وی با انتقاد از اینکه وزیر علوم مجلس را باور نداشت، گفت: متاسفانه دکتر فرجی‌دانا چشم تیزبین مجلس و قدرت نظارتی مجلس را باور نکرد و مجلسی که هنوز صدای امام در گوش و جان نمایندگان آن پیچیده شده است را جدی نگرفتند و باید بداند که در مقابل شهدا، ایثارگران و آزادگان باید پاسخگو باشد و ایمان داشته باشد که در درون مجلس نهم، مجلس ششمی بیرون نخواهد آمد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرجی‌دانا اولین کسی بود که چرخ‌های اعتدال دولت را از ریل خارج کرد و متاسفانه عملکرد ایشان برای نمایندگان رضایت‌بخش نیست.