شناسهٔ خبر: 64236 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تکذیب یک شایعه درمورد خدمت سربازی

معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با رد احتساب خدمت پلیس افتخاری به جای خدمت سربازی، گفت: طبق تبصره ۲ ماده اجرایی دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح، مشمولین نظام وظیفه نمی‌توانند در عضویت پلیس افتخاری درآیند.

به گزارش نماینده، سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آغاز به کار پلیس افتخاری اظهار داشت: در آیین نامه مصوب پلیس افتخاری در ستاد کل نیروهای مسلح، اعضای این نیرو به صورت داوطلب به عضویت این پلیس درمی‌آیند و بر اساس شرایط مندرج در آیین نامه، خدمت پلیس افتخاری به شکل خدمت غیر مسلحانه است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان نیروهای مسلح در اولویت عضویت در پلیس افتخاری قرار دارند، در واکنش به برخی اظهارنظرها و شایعات مبنی بر اینکه خدمت در پلیس افتخاری به عنوان خدمت وظیفه برای مشمولین سربازی درنظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ستادکل نیروهای مسلح و تبصره ۲ ماده اجرایی ذکر شده در این دستورالعمل، مشمولین نظام وظیفه نمی‌توانند در عضویت پلیس افتخاری درآیند.

معاون منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: عضویت در پلیس افتخاری نمی‌تواند به عنوان خدمت سربازی محسوب شود و عضویت در پلیس افتخاری ارتباطی با خدمت سربازی ندارد. لذا محاسبه مدت زمان خدمت پلیس افتخاری به جای خدمت سربازی به هیچ عنوان صحت ندارد.

این در حالی است که پیش از این و با اعلام خبر آغاز به کار پلیس افتخاری، ‌ شایعاتی مبنی بر احتساب زمان عضویت در پلیس افتخاری به جای خدمت سربازی منتشر شد و حتی فرمانده انتظامی لرستان از ارائه لایحه محاسبه مدت زمان خدمت پلیس افتخاری به جای خدمت سربازی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نظر شما