شناسهٔ خبر: 63726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

برخورد با دانه‌درشت‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد

نیره اخوان/1 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با دانه‌درشت‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد.

به گزارش نماینده، نیره اخوان بیطرف در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص برنامه‌هایی که رئیس قوه قضاییه باید در اولویت کاری خود قرار دهد، اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از موارد مهمی است که رئیس قوه قضاییه باید در دستور کار و اولویت خود قرار دهد که البته در صحبت‌های خود مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و رعایت حق مردم در قوه قضاییه باید صورت گیرد، افزود: افرادی که در پشت میز دادرسی قرار می‌گیرند باید عادل بوده و احقاق حق مردم را مدنظر قرار دهند تا حقی از کسی ضایع نشود چرا که مردم به قوه‌قضاییه اعتماد بسیاری دارند.

**ضرورت افزایش جذب قضات

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قاضی باید استقلال داشته باشد و با وجود کمبود قاضی  باید در قوه‌قضاییه اقداماتی صورت گیرد و این میزان افزایش یابد.

اخوان بیطرف اظهار داشت: برخی افراد در یک طرف پرونده به حق خود نمی‌رسند که باید این موضوع نیز حل شود.

**عدم تبعیض در روند رسیدگی به پرونده‌ها

وی با بیان اینکه عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی را موفق ارزیابی می‌کنم چراکه وی اقدامات خوبی را در قوه‌قضاییه انجام داده است، گفت: نباید در برخی موارد افراد با نفوذ بتوانند در پرونده‌ای دخیل باشند و باعث اطاله دادرسی شوند بلکه باید روند کار پیش‌ رود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: برخورد با دانه‌درشت‌ها باید در اولویت رئیس قوه‌قضاییه قرار گیرد همچنین باید بگویم که نباید تبعیضی در روند رسیدگی به پرونده‌ها صورت گیرد چرا که مردم به قوه‌قضاییه اعتماد داشته و این انتظار را از این دستگاه دارند.

اخوان بیطرف اظهار داشت: امیدوارم رئیس قوه‌قضاییه در دوره جدید باز هم اقدامات خوبی را انجام دهد.

نظر شما