شناسهٔ خبر: 63682 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

انتقال فرودگاه مهرآباد و راه آهن از تهران

محمدباقر قالیباف از آمادگی شهرداری تهران برای کارهای مطالعاتی و اجرای طرح انتقال فرودگاه مهرآباد و نیز ایستگاه مرکزی راه آهن تهران خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، شهردار تهران در گفتگوی زنده تلفنی با بخش خبری ۱۸/۳۰ شبکه پنجم سیما افزود : بیش از یک سال است که شهرداری تهران به طور دقیق موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد را مورد بحث قرار داده است.

وی مهمترین چالش های شهر تهران را آلودگی های صوتی و هوا بیان کرد و افزود : فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مرکزی راه آهن علاوه بر ایجاد آلودگی های صوتی و هوا مشکلات ایمنی نیز به وجود آورده است.

قالیباف با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پرواز از طریق فرودگاه مهرآباد ا نجام می شود گفت : ورودی و خروجی هواپیماها از روی مناطق مسکونی است علاوه بر اینکه یکی از سخت ترین مراحل نشست و برخاست هواپیماها در محله های اطراف فرودگاه مهرآباد مانند هاشمی، دامپزشکی، مهرآباد جنوبی و معین صورت می گیرد به طوری که برخی از این مناطق دویست تا سیصد متر تا فرودگاه فاصله دارد.

وی گفت : در حادثه اخیر نیز این لطف خدا بود  که هواپیما در مناطق مسکونی سقوط نکرد که اگر چنین می شد  فاجعه ای بزرگ رخ می داد.

وی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد بیش از هزار هکتار را به خود اختصاص داده است افزود : انتقال پروازهای این فرودگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) مهمترین فرصت اقتصادی و توسعه ای است که می توان با مطالعاتی که در شهرداری انجام داده ایم از طریق انتقال پروازها، بزرگترین کار توسعه ای را در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) انجام دهیم.

قالیباف گفت : شهرداری تهران این آمادگی را دارد که با همکاری دولت در مدت زمان مشخصی کار انتقال را انجام دهد که این کار به نفع شهر، مردم و اقتصاد ملی ماست و در واقع یکی از مهمترین روشهای اقتصاد مقاومتی نیز توجه به همین زمینه هاست.

وی گفت : با بروز حادثه سقوط هواپیما اعضای شورای شهر تهران نیز به موضوع انتقال پرواز ها ازفرودگاه مهرآباد توجه کردند و مطالعه ای نیز از قبل در شهرداری تهران انجام شده است از این رو شهرداری آمادگی دارد کار کارشناسی و اجرای این طرح را انجام دهد.

نظر شما