شناسهٔ خبر: 63619 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقتدایی:

چرا پیش از طرح استیضاح وزیر علوم تخلفات را افشا نکردند؟

مقتدایی عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد تهدید به برخی افشاگری‌ها در صورت استیضاح وزیر علوم گفت: باید مشخص شود چرا آقای وزیر پیش از طرح مسئله استیضاح این تخلفات را رسانه‌ای نکرده است!

به گزارش نماینده، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مسئله جدی برای دفاع از حقوق ملت و در راستای باقیماندن اعتماد نمایندگان به کابینه است، گفت: برای تداوم مسیری که برای دولت ترسیم کرده‌ایم و سنجش امکان تداوم اعتمادمان به  دولت و یا سلب اعتماد از آن جدی هستیم.

وی به شروط نمایندگان با فرجی‌دانا پیش از رأی اعتماد اشاره کرد و با تأکید براینکه این وعده‌ها و شرایط از سوی او نادیده گرفته شده است گفت: اگر ایشان به قول‌هایش عمل می‌کرد هیچ گاه استیضاح صورت نمی‌گرفت.

مقتدایی ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور برخی چهره‌های شناخته شده مجلس برگزار شد و پادرمیانی‌هایی که صورت گرفت و فرصت یک ماهه به وزیر علوم دادیم تا عملکرد خود را اصلاح کنند، تا ما نیز از نظر وجدانی بتوانیم بر اعتماد خود باقی بمانیم اما اگر یک طرف به شرایط عمل نکند طرف دیگر مجبور است از خروج قطار علمی کشور از ریل جلوگیری کند.

وی با استقبال از افشای تخلفات صورت گرفته در مورد بورسیه‌های غیرقانونی در صورت استیضاح وزیر علوم گفت: باید مشخص شود چرا آقای وزیر پیش از طرح مسئله استیضاح این تخلفات را رسانه‌ای نکرده است تا ما از ایشان حمایت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: نگاه ما به استیضاح سیاسی نبوده و کاملا حمایتی است و آنها که می‌گویند در صورت استیضاح آقای فرجی‌دانا ما دست به افشاگری می‌زنیم باید بدانند که استیضاح‌کنندگان به شدت از این افشاگری‌ها استقبال کرده زیرا ساختار سالم‌تری در فضای وزارت علوم فراهم می‌آورد.

نظر شما