شناسهٔ خبر: 63603 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی از فعالیت‌های صنعت هسته‌ای/ پنج وزیر در راه بهارستان

مجلس وزرای امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، اقتصاد و امور دارائی و صنعت، معدن و تجارت هفته آینده در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شرکت می کنند.

به گزارش نماینده، به نقل از ایرنا،اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده گزارش رئیس کارگروه روابط خارجی درخصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی را استماع می کنند.

اعضای این کمیسیون آخرین اخبار و تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری اسلامی پاکستان را در روز یکشنبه آینده بررسی می کنند.

وزیر امور خارجه سه شنبه هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور(دو مورد)، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان(دو مورد)، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، قاسم جعفری نماینده بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان، آقامحمدی نماینده خرم آباد، ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای کارگروه روابط خارجی این کمیسیون در روز یکشنبه آینده لایحه یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه های مرززمینی «رازی» و «کاپی کوی» و در روز دوشنبه آخرین اخبار و تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای قطر وکویت با حضور مسؤولین محترم ذیربط را بررسی می کنند.

**نشست اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس

اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده نشستی با مسؤولین ذی ربط(وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، سازمان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز) درباره نحوه برخورد با قاچاق سیگار برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آینده، نشست ثابت کمیسیون برای رسیدگی به شکایات واصله دارند.

**بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یکشنبه هفته آینده طرح الحاق یک تبصره به ماده(190) قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- مصوب1370(اعاده شده از شورای محترم نگهبان وطرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده(2) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال(اعاده شده از شورای محترم نگهبان)را بررسی می کنند.

بررسی طرح الحاق یک بند به عنوان بند(هـ) به تبصره جزء(1) ماده(3) قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور در دستور کار روز یکشنبه هفته آینده اعضای این کمیسیون قرار دارد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوشنبه آینده طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد(غیردولتی) را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه از فعالیت های صنعت هسته ای کشور بازدید می کنند.

**وزیر بهداشت به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکشنبه آینده طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می نمایند.(اعاده شده از شورای محترم نگهبان) وراهکارهای اجرائی در جهت حل مشکلات دارو و درمان ایثارگران و طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای پنجاه درصد(50%)را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون همچنین در روز یکشنبه آینده لایحه تصویب کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه را بررسی می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه آینده جهت ارائه گزارش درخصوص اجرای پزشک خانواده و بررسی مشکلات مطروحه در این خصوص در استان مازندران در این کمیسیون حضور می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این روز به سوالات علیرضا خسروی نماینده سمنان و مهدی شهر(یک فقره)، امیر خجسته نماینده همدان(یک فقره)، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت و کلاله(یک فقره)، کمال علیپور نماینده قائمشهر و سوادکوه(یک فقره)، پاسخ می دهد.

**وزیر کشور در کمیسیون شوراهای مجلس

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون کارگروه طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان آن ها را برگزار می کنند.

همچنین اعضای این کمیسیون کارگروه مشترک با سازمان شهرداریها دارند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه آینده جلسه مشترک با حضور معاونان وزارت اطلاعات دارند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه آینده جلسه مشترک با حضور وزیر کشور دارند.

کمیسیون در روز سه شنبه همچنین طرح شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بررسی می کنند.

**تقدیر از نفرات اول و سوم کنکور 93 در کمیسیون آموزش مجلس

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه آینده درباره گزارش نهائی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی رای گیری نهایی دارند، همچنین عملکرد دانشگاه پیام نور و بررسی مشکلات دانشجویان وابسته به کمیته امداد و بهزیستی به صورت گزارش ارائه می شود.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه جلسه کارگروه های 1- آموزش و پرورش 2- تحقیقات و فناوری3- علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها 4- آموزش های مهارتی و 5- آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آینده از از نفرات اول تا سوم کنکور 1393 در پنج گروه آموزشی تقدیر می کنند.

همچنین سؤال آقایان علیرضا سلیمی، عباس قائیدرحمت، حمیدرضا پشنگ و خانم بهمنی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار روز سه شنبه آینده این کمیسیون قرار دارد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش سه شنبه آینده برای پاسخ به سوالات خانم بهمنی و آقایان علی محمد احمدی، رضا عبدالهی و سید محمد بیاتیان در این کمیسیون حضور می یابد.

**طیب نیا در کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه آینده لایحه یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه های مرز زمینی «رازی» و «کاپی کوی» و مسائل و مشکلات برخی تولیدکنندگان و ... با بانک سامان را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین جلسه کارگروه بورس و اوراق بهادار و جلسه کارگروه مناطق آزاد تجاری و صنعتی جمهوری اسلامی ایران را برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه مسائل و مشکلات کشاورزان در ارتباط با وام های کشاورزی و تمدید آن و ...را بررسی می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات محمود نگهبان سلامی نماینده خواف و رشتخوار، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام ،سوال مشترک آقایان محمود نگهبان سلامی و غلامرضا اسدالهی نمایندگان خواف و رشتخوار و تربت جام، حمید رسایی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، امیر خجسته نماینده همدان، محمدعلی مددی و سیدبهلول حسینی نمایندگان میانه در این کمیسیون حضور می یابد.

**گزارش مسوولان وزارت نفت در باره قراردادهای نفتی در کمیسیون انرژی مجلس

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه آینده گزارش مسؤولین محترم شرکت تأسیسات دریایی ایران را استماع می کنند و سپس طرح اجازه سازمان ها و دستگاه های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی با حضور کارشناسان محترم دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه گزارش مسؤولین وزارت نفت در مورد ساختار جدید قراردادهای نفتی با حضور کارشناسان محترم دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور را استماع می کنند.

**بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از صداوسیما

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در روز یکشنبه آینده طرح اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده(191) قانون مالیاتهای مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات 1377-1380 را رسیدگی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه همچنین جلسه مشترک با کمیسیون فرهنگی جهت بررسی مسائل و مشکلات مختلف بخش فرهنگ و همچنین نحوه بازدهی بهینه اعتبارات اختصاصی به این بخش برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه از سازمان صدا و سیما و جلسه با رئیس و معاونان و مدیران این سازمان می کنند.

اعضای کارگروه اقتصادی این کمیسیون روز دوشنبه به بررسی چگونگی تخصیص منابع بانکی می پردازند و در روز سه شنبه به ادامه رسیدگی به منابع و مصارف بودجه سال 1393 کل کشور(عدم تحقق برخی از درآمدهای پیش بینی شده) می پردازند.

**وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع مجلس

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه اینده به ادامه بررسی و جمع بندی مباحث وضعیت صنعت خودروی کشور می پردازند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه گزارش قائم مقام محترم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص عملکرد و برنامه های شبکه ملی اطلاعات کشور را استماع می کنند و در روز دوشنبه از واحدهای صنعتی شهرستان های شهریار، ملارد و قدس و شرکت در همایش اقتصاد مقاومتی و فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های شهریار، ملارد و قدس بازدید می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین(دو فقره)، حسن کامران نماینده اصفهان(دو فقره)، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، جاجرم(دو فقره)، سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه همچنین تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران را بررسی می کنند.

**بررسی طرح حمایت از آمران به معروف در کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه آینده جلسه مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات جهت بررسی مسائل و مشکلات مختلف بخش فرهنگ و همچنین نحوه بازدهی بهینه اعتبارات اختصاص یافته به این بخش برگزار می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه به ادامه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می پردازند.

**بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی در کمیسیون حقوقی مجلس

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه آینده لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی(اعاده شده از شورای محترم نگهبان)و طرح الحاق دو تبصره به ماده(241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب1347 و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور(اعاده شده از شورای محترم نگهبان) را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه آینده طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکررا بررسی می کنند.