شناسهٔ خبر: 63546 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کدخدایی: دبیرخانه دائمی برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل شود

کدخدایی مشاور دبیر شواری نگهبان پیشنهاد داد: دبیرخانه دائمی برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در ایران تشکیل شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان در هم‌اندیشی کیفرخواست علیه رژیم صهیونیستی با اشاره به جنایات این رژیم علیه کودکان غزه اظهارداشت: خوشحالیم حقوقدانان کشورمان براساس وظیفه اسلامی و انسانی خودشان اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام دادند چراکه واقعیت این است که عمق جنایاتی که تاکنون رژیم صهیونیستی انجام داده بر هیچ کسی پوشیده نیست و قلب همه انسان‌ها و نه تنها مسلمانان از این نسل‌کشی جریحه‌دار شده است.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان این پیشنهاد مبنی بر تشکیل دبیرخانه دائمی برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی تصریح‌کرد: حرکت منسجم حقوقی می‌توان نسبت به این جنایات انجام داد چراکه حقوق بین‌الملل اصول و قواعد روشنی دارد که رویگردانی قلدران عالم از این اصول بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه‌داد: در سال‌های اخیر شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه بوده‌ایم که باید برای برخورد با این اقدامات حرکت منسجمی صورت گیرد.

کدخدایی با اشاره به نادیده گرفته شدن حقوق بین‌الملل در این زمینه تصریح کرد: استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی که وظیفه آنان حفظ صلح بین‌الملل است درست نیست و اکنون شاهد رویکرد دوگانه و به کارگیری استانداردهای دوگانه توسط دولت‌های زورمدار و سازمان‌های تابع این دولت‌ها هستیم.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با انتقاد از کوتاهی سازمان ملل در اجرای مأموریت‌های خود برای تأمین صلح بین‌المللی خاطرنشان کرد: سازمان ملل از مأموریت خود منحرف شده و در جایی که باید مأموریت خود را در زمینه صلح بین‌المللی انجام دهد سکوت کرده است.

کدخدایی با اشاره به تلاش کشورها برای حفظ منافع خود تصریح کرد: ما نیاز نداریم اسناد جدیدی را برای اقدامات مجرمانه رژیم صهیونیستی وضع کنیم چرا که به اندازه کافی کنوانسیون‌هایی در این زمینه فعالیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تردیدی در مجرمانه بودن اقدامات رژیم صهیونیستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مانع‌تراشی کشورهای ظالم که منافع ملی خود را در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی می‌دانند رست نیست چراکه اکنون بیش از ۶ دهه از اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد و این مسئله امروز جهان اسلام نیست.

کدخدایی با ابراز تأسف از کم‌اهمیت جلوه داده شدن این قضیه، حتی در کشورهای مسلمان که در برخی کشورهای دیگر تأکید کرد: باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود تا موضوع فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به اهمیت این نسل‌کشی پس از جنگ سی و سه روزه و ۲۲ روزه لبنان خاطرنشان کرد: هرگاه چنین اتفاق‌هایی صورت می‌گیرد کشورهای مسلمان نسبت به این اتفاقات حساس می‌شوند که این امر جای تقدیر دارد، اما پس از چندی این امر به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با تقدیر از اقدامات مجمع جهانی صلح اسلامی در این زمینه خاطرنشان کرد: همانگونه که دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی از اعلام آمادگی حقوقدانان مسلمان برای پیگیری وضعیت حقوقی مردم غزه خبر دادند، به نظرم می‌توان دبیرخانه دائمی را برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در ایران شکل دهیم تا این امر توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های مقامات ایرانی در این زمینه خاطرنشان کرد: امیدوارم با ایجاد حرکت منسجم بتوانیم شاهد اقدامات مؤثری در این زمینه باشیم، چرا که با این اقدام می‌توانیم پیگیری‌های حقوقی را در سازمان ملل برای مردم فلسطین انجام دهیم.

کدخدایی با بیان اینکه اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مهمترین اقدام مجرمانه این رژیم است، تصریح کرد: تا این موضوع به نتیجه نرسد باید پیگیری‌ها ادامه داشته باشد چرا که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.