شناسهٔ خبر: 63494 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار از وضعیت ماهواره‌های در دست ساخت دانشگاه صنعتی امیر کبیر

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امیدواریم بتوانیم یکی از دو ماهواره‌ای را که در دست ساخت داریم یا تا آخر سال جاری و یا طی یک سال آینده فعال برای پرتاب داشته باشیم.

به گزارش نماینده احمد معتمدی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت ماهواره‌های در دست ساخت این دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از معدود دانشگاه‌هایی است که دانشکده‌ای مستقل به نام هواو فضا با قدمتی حدود ۲۵ سال دارد.

وی با اشاره به دو پروژه مهم ماهواره‌‌ای این دانشگاه، افزود: یک طرح ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر "آت‌ ست" است که مدتی فعالیت آن به دلیل عدم اختصاص اعتبار در حال رکود بود که خوشبختانه طبق اطلاعی که دادند در سال جدید اعتبار خوبی به آن پرداخت شد و چون اعتبارات این طرح  فاز به فاز پرداخت می‌شود کمی عقب افتادگی‌ها را جبران کرده و این پروژه فعال شده است.

معتمدی درباره زمان پرتاب این ماهواره‌ها نیز یادآور شد: امیدواریم بتوانیم یکی از دو ماهواره‌ای را که در دست ساخت داریم یا تا آخر سال جاری و یا طی یک سال آینده فعال برای پرتاب داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این دانشگاه طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره را داریم که محوریت آن با دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و با همکاری چند دانشگاه دیگر در حال ساخت است که کاری درازمدت است که در چارچوب استانداردها انجام می‌شود. کار علمی خوبی است و من فکر می‌کنم دانشگاه صنعتی امیرکبیر حرف‌های خوبی در این زمینه برای گفتن داشته باشد.

وی درباره زمان معرفی‌اش به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اطلاع ندارم. پروسه‌ای دارد که باید طی شود. باید از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید.