شناسهٔ خبر: 63360 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

اقتصاد مقاومتی مستلزم قیام مردم برای حرکت به جلوست

نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی می اندیشیم تحقق اهداف این اقتصاد مستلزم برخاستن و قیام مردم برای حرکت رو به جلوست.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود افزود: ایرانیان از دیر باز، آغاز کاشت و پایان برداشت کشاورزی را جشن می گرفتند  جلسه امروز بی شباهت به این جشن نیست جشن شکر برای به نتیجه رسیدن یک مرحله مهم در برگرداندن ثبات و آرامش به اقتصاد و جشن عزم برای آغاز یک فصل جدید، فصل رویش نو در اقتصاد کشور.

وی نگاه دولت را نگاه توسعه مردم محور دانست و گفت : این دولت برآمده از ملت تدبیر و امید است. تدبیر را هم باید با مردم کرد و امید را باید با مردم زنده نگه داشت باید با مردم برخاست و به حرکت ادامه داد و با آنان به قله پیروزی رسید این همایش نمادی از این نگاه مردم محور است.

نهاوندیان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مستلزم برخاستن و قیام مردم برای حرکت رو به جلو دانست و افزود: در حوزه اقتصاد خدا قوام را بر این قرار داده است که کار به دست اهل عقل و تدبیر باشد لازمه اقتصاد مقاومتی قیام مردم با تدبیر و امید است.

وی گفت: در طراحی سیاست های خروج اقتصاد ایران از رکود و آغاز فصل رونق، تلاش بر این بوده است که از نظرات عالمان و عاملان اقتصاد استفاده شود امروز دور هم جمع شده ایم که این سیاست ها تبیین و کار آغاز شود اما بهره گیری از نظرات نخبگان تازه آغاز شده است.

نهاوندیان افزود: مجموعه این سیاست ها مجموعه ای است که مرتب باید تکمیل و اشکالاتش برطرف شود و جلو برود لذا در این با هم بودن عزم ما این است که با هم تدبیر کنیم با هم امید بیافرینیم و با هم از اعتدال پاسداری کنیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان فعالان اقتصادی در این جا در کنار صاحب نظران اقتصادی گرد هم آمده اند که با هم این فصل نو را آغاز کنند این جشن، ‌جشن باهم بودن، باهم روییدن و باهم رویاندن است.