شناسهٔ خبر: 63188 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نظر مثبت عضو موتلفه پیرامون نشست همگرایی اصولگرایان

ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شورای همگرایی اصولگرایان به صورت تشکیلاتی هیچ ارتباطی با هیچ یک از تشکل های سیاسی ندارد.

به گزارش نماینده حمیدرضا ترقی در گفتگو با مهر، با تشریح آخرین اقدامات و کارهای انجام گرفته در شورای همگرایی اصولگرایان گفت: این مجموعه در جهت ایجاد همگرایی بین نیروهای اصولگرا تلاش می کند و  برخی از اعضای آن مامور شده اند تا مذاکراتی با تشکل های اصولگرا به منظور توسعه دامنه همگرایی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تشکل های سیاسی قابل توجهی از طریق اشخاص حقوقی با این شورا در ارتباط هستند، ادامه داد: احزاب و تشکل های به صورت حقوقی با این تشکل ارتباط ندارند و عمده سیاست ها و جهت گیری این جلسه افزایش نقاط مشترک، تقویت ارتباط با روحانیت، رسیدن به اشتراک نظر پیرامون مسائل کلان کشور و انسجان بیشتر در بین اصولگرایان استانها و شهرستان ها و اتصال آنان به مرکزیت شورا است که مجموع این تلاش ها به نحو مطلوبی در حال پیگیری و انجام ست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همچنین گزارشاتی از این جلسات به جامعتین و آیت الله مصباح ارسال می شود که تاکنون با نظر موافق آنان همراه بوده و مورد استقبال قرار گرفته است؛ همچنانکه اخیرا حجت الاسلام تقوی دیداری با آیت الله مصباح داشتند و گزارشی از جلسات به ایشان ارائه شد.

وی همچنین در مورد عدم پیوستن برخی از تشکلهای اصولگرا به این شورا گقت: حساسیتی که برخی از دوستان در مورد این جلسات دارند قابل احترام است و تلاش این مجموعه و حجت الاسلام تقوی این است که دغدغه این دوستان برطرف و همگرایی بیشتری میان اصولگرایان ایجاد شود.

ترقی با تاکید براینکه شورای همگرایی اصولگرایان به صورت تشکیلاتی هیچ ارتباطی با هیچ یک از تشکل های سیاسی ندارد، گفت: این شوراها گرایشی به سمت هیچ یک از جریان های فکری خاص ندارد و سعی آن بر این است که مطابق با منویات رهبری عمل کند. بنابراین هیچ طیفی در این شورا پر رنگ تر نیست.

این عضو شورای همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: تاکنون بحثی در مورد انتخاب شورای مرکزی و هیات رئیس صورت نگرفته است و کارها به صورت کمیته ای دنبال می شود.