شناسهٔ خبر: 63013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو فراکسیون زنان مجلس:

دستاوردهای سفر فراکسیون زنان به بنگلادش/اصلاح نگرش مقامات بنگلادش در خصوص جایگاه اجتماعی زنان ایرانی

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تشریح دستاوردهای سفر اعضای این فراکسیون به بنگلادش گفت: اصلاح نگرش مسئولان بنگلادش در خصوص جایگاه اجتماعی زنان ایرانی یکی از مهمترین دستاوردهای این سفر بود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس شهلا میر گلو بیات  با اشاره به سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به بنگلادش دستاوردهای این سفر را تشریح کرد و گفت: نخست وزیر کشور بنگلادش به عنوان بالاترین مقام دولتی این کشور و همچنین رئیس مجلس بنگلادش هر دو خانم هستند که در این سفر جلسات خوبی با آنها داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور بنگلادش در سال ۱۹۷۱ از پاکستان جدا شد و به استقلال رسید به تازگی اقداماتی برای زنان و دختران انجام می‌دهند از جمله تشویق دختران برای حضور در مدرسه با دادن مشوق‌هایی مانند اینکه اگر از هر خانواده ۳ دختر در مدرسه حاضر شود یک پرس غذای رایگان به آنها داده می‌شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر بیش از ۱۰ جلسه با مسئولان ارشد این کشور داشتیم و در این جلسات توانستیم آنها را در مورد نقش و فعالیت اجتماعی و علمی زنان در کشورمان توجیه کنیم چرا که متأسفانه بر اثر تبلیغات سوء کشورهای غربی و آمریکا آنها تصور درستی از حضور زنان در فعالیتهای اجتماعی و علمی کشور نداشتند که خوشبختانه این سفر باعث شد تا حدود زیادی نوع نگاه به زنان کشورمان و جایگاه آنها اصلاح شود.

میر گلو بیات تصریح کرد: همچنین کشور بنگلادش به تازگی برای جلوگیری از هرگونه خشونت علیه زنان و کودکان اقداماتی را انجام داده است از جمله این اقدامات راه اندازی مراکزی برای حمایت‌های پزشکی و حقوقی است که ۱۰ وزارتخانه در آنجا با هم همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ظرف دو ماه آینده همایش دیگری در بنگلادش در خصوص زنان و کودکان برگزار می‌شود که از کشور ما نیز دعوت شد تا در این همایش حضور داشته باشند.

نظر شما