شناسهٔ خبر: 62950 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران امروز بزرگترین قدرت منطقه‌ای است

روحانی: ایران به عراق‌، سوریه، لبنان و فلسطین در مقابله با تروریسم و صهیونیسم کمک می‌کند

روحانی رئیس‌جمهور در جمع علما و ایثارگران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه امروز در منطقه، ایران بزرگترین قدرت منطقه‌ای است، گفت: ایران به عراق، سوریه و لبنان در مبارزه با تروریسم و به ملت فلسطین در برابر صهیونیسم جنایتکار کمک می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان چهارمحال و بختیاری به ایراد سخنرانی پرداخت.  

وی در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار کرد:‌ خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، افتخار کشور و ملت ما هستند؛ دولت به حضور آنان در صحنه‌های مختلف افتخار می‌کند و هر قدر توان خدمت به آنان داشته باشد دریغ نمی‌کند و هر خدمتی کوچک و بی‌منت تقدیم آنان می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: اینکه امروز در جامعه ما خانواده شهید بودن، خانواده ایثارگر بودن، آزاده بودن و کسی که در راه انقلاب و دفاع مقدس سلامت خود را تقدیم کرده است، افتخار است بدان معنا بوده که ارزش ایثارگری در جامعه باقی مانده است؛ احترام به شهیدان، ایثارگری و احترام به‌ همه آن‌هایی که در راه این مرز و بوم و انقلاب ایثارگری کردند نه با زبان ما برآورده می‌شود و نه با خدمات ما، فقط با اراده و تصمیم ما برای ادامه راه و مسیر انان امکان پذیر خواهد بود.  

ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ به معنای ادامه راه انقلاب است

وی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در برابر فشار قدرت های بزرگ، در برابر جنایتکاران جهانی، در برابر آن‌هایی که می‌خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، اگر سرو قامت بودیم و ایستادگی کردیم و در برابر فشار دیگران سر تسلیم فرود نیاوردیم این به معنای احترام به شهیدان است و اگر ما راه انقلاب را ادامه دادیم، اگر در راه توسعه و اعتلای کشور عزیز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فداکاری و ایثار کردیم این به معنای احترام به شهیدان و ایثارگران، ‌ آزادگان و همه رزمندگان و جانبازان است.  

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امروز باید خودمان را در برابر همه ایثارگران متعهد بدانیم، تصریح کرد: کوچکترین خدمت به ایثارگران دیدار با آن‌ها و والاترین آن ادامه راه مسیر و اهداف است تا انشاالله هم در دنیا و هم در آخرت و انشاالله ملت و امتی سر افراز باشیم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه امروز علمای بزرگ، اندیشمندان و فرهیختگان رسالت سنگینی را بر دوش دارند، گفت: امروز کل منطقه ما آبستن حوادث دردناک بوده و هست، شما از غزه و فلسطین بگیرید تا لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان؛ می‌بینید که از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام خون می‌چکد.

امروز باید توطئه‌های استکبار جهانی را نسبت به ایران و جهان اسلام جدی بگیریم

رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه دشمنان قسم خورده‌ای که روزی شعار می‌دادند "نیل تا فرات" امروز از نیلش تا فراتش آغشته به خون است و این به آن معناست که ما باید هوشیار و بیدار شویم و توطئه‌های استکبار جهانی را نسبت به نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام و منطقه بسیار حساس خاورمیانه جدی بگیریم.  

هیچ راهی برای نجات امت اسلام، جز وحدت و اتحاد وجود ندارد

وی تاکید کرد: هیچ راهی برای نجات امت اسلام، جز وحدت، اتحاد و ایثار و فداکاری وجود ندارد، ما باید قدرتمند شویم، با ضعف امت اسلام تهاجم مستکبرین بیشتر خواهد شد؛ ما باید توانمند و قدرتمند شویم، البته اولین قدرت و توان ما، قدرت معنوی و فرهنگی است و جای هیچ تردیدی نیست، اینکه فرهنگ بالاترین است و انگیزه یک ملت برای ایستادگی بالاترین قدرت است جای تردید نیست اما باید قدرت‌های مادی را هم افزایش دهیم؛ شما نخبگان، فرهیختگان، علما و ایثارگران و صاحب‌نظران این کشور هستید که در این زمینه وظیفه سنگینی در برابر مردم دارید.

تالاب‌های سراسر کشور خشک شده‌اند/ دریاچه ارومیه احیا نشود با طوفان نمک در ۱۰ تا ۱۴ استان کشور مواجه می‌شویم

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه برای قدرتمند شدن باید مشکلات را از پیش رو برداریم، گفت: ما در کشور معضل محیط زیست داریم، گرد و غبار حتی به جنگل‌های بلوط و سلامت مردم رحم نمی‌کند، تالاب‌های سراسر کشور خشک شده‌اند، کم‌آبی و خشکسالی معضلی بزرگ در سراسر کشور است؛ اگر دریاچه ارومیه را احیا نکنیم طوفان نمک ۱۰ تا ۱۴ استان کشور را نابود خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می‌برد، اظهارکرد: این آمار تکان‌دهنده است که ما از سال ۸۶ تا سال ۹۱ اشتغال خالص نداشتیم، اگرچه اشتغال ایجاد شده بود اما به همان اندازه افراد بیکار شده‌اند، این یعنی اشتغال صفر شده و این یک فاجعه‌ای بزرگ برای کشور است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بیکاری مثل خشکسالی و کم‌آبی و معضل محیط‌زیست برای ما به یک معضل تبدیل شده است، بنابراین ما در این شرایط جز اولویت‌بندی مشکلات و راه‌حل‌ها چاره‌ای نداریم.

دولت به نقد عالمانه افتخار می‌کند/ فرهنگ و اقتصاد کشور بدون حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

وی با اشاره به اینکه در آستانه یک‌سالگی دولت قرار داریم و نقد دولت حق و وظیفه مردم است، گفت: دولت به نقد عالمانه افتخار می‌کند، نقد دولت باید از سوی نخبگان و صاحب‌نظران به صورت دلسوزانه و خیرخواهانه صورت پذیرد؛ نصیحت یعنی تقویت‌کردن به گونه‌ای که ما خیرخواهی کنیم تا نقصی برطرف شود و به او قوت بخشیم؛ علاوه بر نخبگان و علما بقیه مردم ایران نیز حق دارند و وظیفه آن‌هاست که به ما بگویند کجا اشتباه کرده‌ایم و راه‌حل اشتباه ما چیست.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: تردیدی نیست که ما نیز خطا می‌کنیم، این ملت است که به عنوان صاحبان نظام و انقلاب و کشور که میزان رای آن‌هاست، باید ما را نقد کنند؛ همه حاکمان و مسئولان در این جامعه از صندوق آرای مردم مستقیم و یا غیرمستقیم مشروعیت سیاسی می‌گیرند، بنابراین برای حل مشکلات جامعه باید همه دست به دست هم دهیم؛ همه ملت ایران باید به این نکته توجه کنند که فرهنگ و اقتصاد کشور و حتی مسائل امنیتی کشور بدون حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

اقتصاد کشور بدون ورود فعال بخش خصوصی شکوفا نمی‌شود

وی تصریح کرد: ما در جنگ چگونه پیروز شدیم، ارتش و سپاه به تنهایی نتوانستند بلکه عشایر و اقشار مختلف مردم به صحنه آمدند و گرنه ما نمی‌توانستیم در برابر دنیایی از توطئه پیروز شویم، ‌ همه به صدامیان کمک می‌کردند، ما تنهای تنها بودیم، فرزندان شما در میدان جنگ تنها بودند، تیپ قمر بنی‌هاشم چهارمحال بختیاری تنها بود، همه رزمندگان ما تنها بودند، فقط لطف خدا، توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و عنایت نصرت خدا و به صحنه آمدن همه مردم منجر به پیروزی شد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: اگر مردم به صحنه آمدند، عنایت الهی هم می‌آید، امروز در برابر معضلات کشور همه باید به صحنه بیاییم، اقتصاد کشور بدون ورود فعال بخش خصوصی شکوفا نمی‌شود، با امید تمام به صحنه بیایید چراکه آینده ما بسیار روشن است.

ایران به عراق‌، سوریه، لبنان و فلسطین در مقابله با تروریسم و صهیونیسم کمک می‌کند

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه امروز در منطقه، ایران بزرگترین قدرت منطقه‌ای است، گفت: ایران به عراق، سوریه و لبنان در مبارزه با تروریسم و به ملت فلسطین در برابر صهیونیسم جنایتکار کمک می‌کند، امروز اگر حضور ایران در منطقه نباشد توطئه نیل تا فرات را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: اگر فداکاری این ملت نباشد، اگر اتحاد و همکاری ملت ما نباشد توطئه نیل تا فرات محقق می‌شود و استعمارگران خدای ناکرده به امت اسلام غلبه می‌کنند، بنابراین ایمان، ایستادگی و ایثار تنها راه نجات ما است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در ۱۲ ماه گذشته قدم‌های مهمی برداشته که مهار تورم و هدایت آن به سمت مطلوب یکی از این دستاوردها است، اظهار کرد: در طول یک سال، کاهش ۳۱ درصدی تورم از ۴۵ تا ۱۴ درصد در تاریخ اقتصادی ایران بی‌نظیر بوده و این کار ملت ایران و خادمان آنان است.

قیمت دارو‌های خارجی از سال گذشته تاکنون کاهش داشته است

وی افزود: ما همچنین در زمینه مسئله سلامت در طول ماه‌های گذشته کاری کردیم که برخی کشورهای پیشرفته دچار حیرت شده‌اند، خرج بستری بیمار در بیمارستان‌های دولتی در مناطق شهری به ۷ درصد و در مناطق روستایی به ۵ درصد رسانده‌ایم، قیمت داروی ایرانی نیز از سال قبل تاکنون افزایش نیافته و قیمت داروی خارجی کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: در زمینه محیط زیست یک قدم به جلو برداشته شده و ما در معضل ارومیه که برای میلیون‌ها انسان خطرناک بود، تا حدی این معضل را حل کرده‌ایم.

معیار دولت در بحث آب استان چهارمحال و بختیاری، معیار حق و قانون است

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه راه‌اندازی فولاد یک میلیون‌تنی و راه‌آهن چهارمحال بختیاری قطعا اشتغال و اقتصاد استان و حتی کشور را متحول می‌کند، اظهار کرد: بنده به مردم شریف و فرهنگ‌دوست، ایثارگر و دلاور که با همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام لر، ترک و فارس در چهارمحال بختیاری در کنار هم زندگی می‌کنند، می‌گویم این دولت حواسش جمع است تا به مردم اجحافی نشود، معیار ما در بحث آب این استان معیار حق و قانون است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در زمینه آب تحت تاثیر این و آن نیست، ما در شورای عالی آب تصمیمات درست را عملیاتی می‌کنیم اما در عین حال مشکلاتی که در کشور وجود دارد، مشکلات همه ماست و تمام مردم ایران باید از حقوق طبیعی و مادی برخوردار باشند.

دولت برشعار حقوق شهروندی و تقویت اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است

وی با بیان اینکه دولت برشعار حقوق شهروندی و برقراری و تقویت اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است، تاکید کرد: معتقدیم تمام مردم ایران باید از حقوق طبیعی و مساوی برخوردار باشند و این دولت آن را پیگیری کرده و تا آخر ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه دولت در این سفر تصمیمات مهمی را برای استان اتخاذ کرده است، گفت: به جز ۷۹ طرحی که امسال و سال آینده اجرایی می‌شود، ۴ طرح بزرگ را در زمینه راه آهن، آب، صنایع به‌ویژه فولاد و گردشگری استان در دستور کار داریم و آن‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

دولت به تلاش‌های خود در زمینه کمک به مظلومان منطقه در مقابل آدم‌کش‌ها ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران قادر است از همه مشکلات عبور کند، خاطرنشان کرد: دولت به اقدامات و تلاش‌های خود در زمینه سیاست خارجی، مسئله هسته‌ای، مسئله تحریم‌ها، کمک به ملت‌های منطقه در برابر تروریسم، کمک به مظلومان منطقه در مقابل آدم‌کش‌ها با همراهی مردم ادامه می‌دهد و قطعا خداوند در این راه حق، پشتیبان ما است.

نظر شما