شناسهٔ خبر: 62947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کوثری مطرح کرد:

عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از غزه نشانه‌ای از شکست سیاسی و نظامی اسرائیل است

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها با عقب‌نشینی از غزه هم در جنگ نظامی به‌شکل تحقیرکننده‌ای شکست خوردند و هم در حوزه سیاسی.

به گزارش نماینده، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر قدس،  گفت: در حال حاضر آتش‌بس ۷۲ساعته، فضای کامل جنگ نابرابر را تغییر داده و ارتش متجاوز مجبور به عقب‌نشینی شده است. باید دید در ادامه این ۷۲ ساعت که تا پایان آن کمتر از ۲۴ ساعت باقی مانده چه اتفاقی رخ خواهد داد و چه اقدامی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص عملکرد رژیم اشغالگر قدس در زمان باقی‌مانده از آتش‌بس افزود: صهیونیست‌ها در این جنگ شکست بسیار سنگینی را متحمل شدند و عملاً نتوانستند به هیچ‌یک از اهداف مشخص شده خود دست یابند. به‌احتمال زیاد در زمان باقی‌مانده نیز صهیونیست‌ها دست به هیچ‌کاری نمی‌زنند و آتش‌بس برای مدت بیشتری، شاید یک‌ماهه و شاید چندساله ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره شکست سنگین رژیم‌صهیونیستی، خاطرنشان کرد: ماشین جنگی صهیونیست‌ها در برابر سد مستحکم مقاومت از حرکت ایستاد و یک شکست مفتضحانه‌ دیگری را برای آنها رقم زد. این شکست نشان می‌دهد، اگر مقاومت نبود قطعاً آینده غزه بسیار تاریک‌تر از وضع امروز بود.

کوثری انتشار اخبار وارونه و جعلی از شبکه‌های عربی و توجیه این شبکه‌ها را امری عادی دانست و گفت: وقتی یک فرد در یک میدانی شکست می‌خورد با توجیه کردن آن می‌خواهد شکست خود را کم‌رنگ‌تر کند‌. دولت‌ها و مسئولان سیاسی و نظامی عربستان، امارات و مصر اگر اعتراف به شکست کنند دیگر هیچ وجهه‌ای برای خود باقی نخواهند گذاشت.

وی افزود: دلیل توجیهات آنها مبنی بر پیروزی مذاکرات و بی‌خاصیت بودن مقاومت، به‌دلیل کم‌رنگ‌تر کردن نقش حماس و نیروهای مقاومت فلسطین و به حاشیه کشاندن شکست سنگین رژیم صهیونیستی است.

وی درباره شکست رژیم صهیونیستی در دو حوزه سیاسی و نظامی، تأکید کرد: صهیونیست‌ها  هم در جنگ نظامی به‌شکل تحقیر کننده‌ای شکست خوردند و هم در حوزه سیاسی. اعتراضات جهانی که در قریب به اتفاق کشورهای جهان و در بیشتر شهر‌های بزرگ دنیا به راه افتاد، نشان‌دهنده شکست این کشورها در حوزه سیاسی است و این مسئله به‌وضوح اثبات می‌کند موازنه‌ قدرت به‌سمت مقاومت چرخش کرده و این نکته یعنی برابر استکبار باید مقاومت کرد تا به پیروزی رسید.

نظر شما